800
۰
در روستای زیارت سراوان؛

یک نفر شتر بر اثر هاری تلف شد/ از واکسینه شدن دام ها تا جداسازی موارد مشکوک

یک نفر شتر بر اثر ابتلا به بیماری هاری در روستای زیارت سراوان تلف شد.
یک نفر شتر بر اثر هاری تلف شد/  از واکسینه شدن دام ها تا جداسازی موارد مشکوک
به گزارش شستون، به تازگی مطلبی با عنوان شیوع بیماری هاری در یکی از روستاهای سراوان در فضای مجازی منتشر شده و به مردم راجب این بیماری هشدار داد.

بیماری هاری از آنجایی که بیماری مشترک میان دام و انسان است پس از انتشار نگرانی هایی را میان اهالی این منطقه به وجود آورد.

در همین راستا باران زهی رئیس شبکه دامپزشکی سراوان در گفت و گو با خبرنگار ما بیان کرد: در روزهای اخیر یک نفر شتر بر اثر بیماری هاری تلف شد.

وی افزود: در خصوص شیوع بیماری هاری در این منطقه باید به شهروندان بگویم آنچنان که این موضوع در فضای مجازی مطرح شده شدت ندارد و بیماری کنترل شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: واکسیناسیون دام های روستای زیارت علیه بیماری هاری در حال انجام است و نگرانی از این باب وجود ندارد.

باران زهی خاطر نشان کرد: بیماری هاری انتقال آن از طریق سگ، شغال و گرگ صورت می گیرد اما مشکل اصلی این است که دهیاری منطقه طبق مصوبات شورای اداری باید اتلاف سگ های ولگرد را انجام دهند که تا حدودی انجام شده اما کافی نبوده است.

وی تصریح کرد: همین امر موجب شده تا یک نفر شتر در روستای زیارت آلوده و در نهایت تلف شود.

رئیس شبکه دامپزشکی سراوان گفت: رویکرد این اداره این است که از دام های مشکوک نمونه گیری انجام شود و دام های سالم واکسینه می شوند.

انتهای پیام/
جمعه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۰۶:۱۷
کد مطلب: 25361
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *