800
۰
استاندار سیستان و بلوچستان:

۱۲۵ روستای سراوان در قالب طرح جهاد آبرسانی از آب شرب بهره‌مند خواهند شد /تک بانده شدن محور سراوان_گشت

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ۱۲۵ روستای سراوان در قالب طرح جهاد آبرسانی از آب شرب بهره‌مند خواهند شد که حدود ۳۵ روستای آن تجهیز کارگاه شده است.
۱۲۵ روستای سراوان در قالب طرح جهاد آبرسانی از آب شرب بهره‌مند خواهند شد /تک بانده شدن محور سراوان_گشت
به گزارش شستون، حسین مدرس خیابانی روز یکشنبه در حاشیه بازدید از روند اجرای پروژه های عمرانی و واحدهای تولیدی شهرستان سراوان بیان کرد: یکی از واحدهای تولیدی مهم این شهرستان واحد تولید شن است چرا که در این منطقه معادن زیادی برای تامین آن وجود دارد.

وی افزود: خوشبختانه به لحاظ بازار فروش واحد‌های تولیدی شن این شهرستان مشکلی ندارد؛ اما با اجرای طرح توسعه، تخصیص زمین این واحدهای تولیدی حل خواهد شد.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: سراوان ۲۲ مرغداری فعال دارد که نصف نیاز این شهرستان را تامین خواهد کرد همچنین ۲ مرغداری دیگر تا شهریورماه سالجاری به بهره‌برداری می‌رسد.

وی بیان کرد: اولین چاه ژرف اکتشافی در بلوچستان در منطقه گُشت سراوان قرار دارد که تا کنون حدود ۱۴۰۰ متر آن حفاری شده است.

مدرس خیابانی خاطرنشان کرد: امیدواریم با تامین آب بتوانیم زمینه حضور سرمایه‌گذاران بیشتری را در این منطقه فراهم کنیم.

وی ادامه داد: باید بتوانیم امنیت غذایی خود را تامین کنیم و این قابل قبول نیست که کالا‌ها را از مسافت های دور بیاوریم.

استاندار سیستان و بلوچستان اذعان کرد:  در کنار پست 230 یک مزرعه برق خورشیدی 100 مگاواتی احداث خواهد شد که زمین و کارهای مقدمانی آن انجام شده است.

وی با تأکید بر اینکه باید با حداقل مجوزها واحدهای تولیدی را راه اندازی کنیم افزود: همچنین لازم است طرح‌ توسعه را به واحد‌های موجود تسری دهیم.

محور گُشت به سراوان تک بانده خواهد شد

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: علت اصلی تصادفات در استان جاده‌های دو طرفه است در همین راستا محور گُشت به سراوان با آسفالت و بهسازی جاده قدیمی تک بانده خواهد شد و به زودی زیر بار ترافیکی می‌رود.

مدرس خیابانی افزود: سراوان از جمله شهرهای پر استعداد سیستان و بلوچستان است که باید آن را مهد علم و فرهنگ بنامیم.

وی خاطر نشان کرد: ما امروز مظهر وحدت و همدلی را در علمای اهل سنت و شیعه می ببنیم که همگی برای آبادانی شهرستان سراوان تلاش کرده و می‌کنند.

استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر اهمیت ارتباط بین فرمانداران و ائمه جمعه افزود: ائمه جمعه همواره مطالبات مردم را طرح می‌کنند.

وی ادامه داد: با وجود تمام محدودیت‌ها در سیستان و بلوچستان، طرح‌ها و برنامه‌های خوبی در استان اجرا می‌شود که جای امیدواری است.

مدرس خیابانی خاطرنشان کرد: بیش از ۲۷۰۰ روستا در طرح جهاد آبرسانی از آب شرب بهره مند خواهند شد همچنین بیش از 25 درصد پروژه‌های طرح محرومیت‌زدایی کشور به سیستان و بلوچستان تعلق دارد.

وی اذعان کرد: بالاترین رقم مصوبات و اعتبارات سفر ریاست جمهوری به سیستان و بلوچستان اختصاص دارد.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: مردم دیگر تحمل سابق را ندارند لذا باید تلاش کنیم تا پروژهای خود را در کمترین زمان به سرانجام برسانیم.

وی ادامه داد: محور اصلی برنامه ما توسعه شاخص‌های زیربنایی است؛ که ما به "آب" و "راه" به عنوان دو اولویت مهم استان اختصاص دادیم.

مدرس خیابانی تاکید کرد: با توجه به آمار بالای کشته‌شدگان در تصادفات جاده‌ای ۱۰۰ کیلومتر بزرگراه در شمال و ۱۴۰ کیلومتر در جنوب استان تا پایان سالجاری ساخته خواهد شد.

گفتنی است در ادامه بازدید، استاندار سیستان و بلوچستان از واحدهای تولیدی پرورش کبک و شترمرغ، کارخانه پخت آجر شنی و آرد بازدید کرد.

انتهای پیام/
يکشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۱۲
کد مطلب: 25376
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *