800
۱
رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری سراوان خبر داد:

اجرای پروژه 185 هکتاری ساخت هلالی آبگیر در سراوان/ یک میلیارد تومان در بخش بیابان زدایی و مراتع هزینه شده است+تصاویر

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سراوان از اجرای پروژه 185 هکتاری ساخت هلالی آبگیر در دشت شمس آباد و گیدبست خبر داد.
اجرای پروژه 185 هکتاری ساخت هلالی آبگیر در سراوان/ یک میلیارد تومان در بخش بیابان زدایی و مراتع هزینه شده است+تصاویر
محمد رفیع دهقان در گفت وگو با شستون اظهار کرد: در شهرستان سراوان پروژه ساخت هلالی آبگیر در دشت شمس آباد  120 هکتار و در گیدبست 65 هکتار با هزینه ای بالغ بر 80 میلیون تومان در حال اجرا می  باشد.

وی تقویت سفره های زیر زمینی؛ تقویت پوشش گیاهی، حفظ میکرو کلیمای منطقه، ذخیره نزولات و کنترل سیلاب را از اهداف ساخت این هلالی ها دانست و گفت: در هلالی های آبگیر گیاهان شب بو بیابانی، کنار، پنیر باد و درمنه کشت می شود که بذر آنها بعد از گذشت یک سال از خشکسالی قابلیت رویش دارند.

رئیس منابع طبیعی و آبخیز داری شهرستان سراوان ادامه داد: هر شهر با بافت ، شکل ساختمان ها و نحوه ی قرار گیری آنها ،مصرف سوخت های فسیلی، سطوحی مانند آسفالت که سبب جذب گرما می شود، وجود پوشش گیاهی که با تبخیر و تعرق سبب کاهش دما می شوند و فواره های آب در بوستان ها میکروکلیمای خاصی را به وجود می آورد.

وی با بیان اینکه حفظ هلالی های آبگیر تاثیر بسزایی بر روی قنوات و تاسیسات پایین دست دارد و کانال حفاظتی خوبی برای فرودگاه سراوان می باشد، اذعان داشت: به طور مستقیم در اجرای این پروژه برای 6 نفر اشتغال زایی شده است.

دهقان یادآوری کرد: در سنوات گذشته ساخت هلالی های آبگیر با دست و ابزارآلات ابتدایی انجام می شده و در حال حاضر با ماشین آلات مدرن این کار به سادگی در حال انجام است.

وی در پایان گفت: در سال جاری اجرای پروژه های بیابان زدایی، مرتع و جنگل با وسعت 2هزار و 185 هکتار و با منابع مالی یک میلیارد تومان در دستور کار قرار گرفته است.
 
انتهای پیام/م.ش
 
يکشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۴۸
کد مطلب: 10147
مرجع : شستون
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *