800
۰

پوستر/واردات 33 هزار تن برنج آلوده اروگوئه‌ای به کشور

ماجرای برنجهای آلوده هر از چند گاهی در رسانه‌ها مطرح و با واکنش‌های متفاوت از طرف برخی مسئولان و نمایندگان مجلس روبرو می‌شود اما شاید جالب باشد که بدانیم ۳۳۰۰۰ تن برنج آلوده اروگوئه‌ای چطور وارد کشور و استانهای مختلف شد و سرنوشت‌ها این برنج‌ها در آخر چه خواهد شد؟
پوستر/واردات 33 هزار تن برنج آلوده اروگوئه‌ای به کشور
به گزارش شستون به نقل از دانا، هرچند که در کشور ما بیشتر، ماجرای برنجهای هندی مانند فیلم‌هایشان مطرح است و گاهی همین برنجها برای ما فیلم بازی می‌کنند اما گویا اروگوئه‌ای‌ها نیز با برنجهای آلوده ما را بازی داده‌اند تا شاید بیشتر به قدرت فوتبالشان هم پی ببریم.
واردات برنج از کشورهای هند، پاکستان، تایلند و ویتنام در طول سالهای گذشته همواره خبرساز بوده اما شاید سابقه کشورهای آمریکای جنوبی در کشت محصولات کشاورزی با کیفیت، مسئولان ما را بر آن داشته بود که برای واردات به سراغ کشورهایی همچون اروگوئه که بیش از ۱۵ درصد از سهم تولید ناخالص داخلی‌شان به بخش کشاورزی و دامداری اختصاص دارد، بروند هرچند که باید گفت کشاورزی اروگوئه نسبت به رقبایی همچون برزیل در سطح پایین‌تری ارزیابی شده است.
حساسیت‌های ایجاد شده نسبت واردات برنج و آلوده بودن برخی انواع آن سبب شده تا برخی از مسئولان چندان رقبتی برای صحبت کردن در این خصوص نداشته باشند چرا که مطرح شدن وجود برنج آلوده وارداتی را التهاب آفرینی در جامعه می‌دانند.

در این زمینه پایگاه خبری شستون پوستری تهیه و منتشر کرده است.

انتهای پیام/م.ش
 
دوشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۰۳
کد مطلب: 10156
مرجع : شستون
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *