800
۰
همزمان با سراسر کشور انجام شد؛

همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی در سراوان برگزار شد+تصویر

همایش شیرخوارگان حسینی در نخستین جمعه ماه محرم در مهدیه شهرستان سراوان برگزار شد.
همایش بزرگ  شیرخوارگان حسینی در سراوان برگزار شد+تصویر
به گزارش شستون، همزمان با سراسر کشور همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی با حضور جمعی از عزاداران حسینی که طفل های خود را به یاد علی اصغر ۶ ماه مزین به لباس سفید، مشکی و سبز کرده بوده، در مهدیه شهرستان سراوان برگزار شد.
حجت الاسلام و المسلمین گودرزی در این همایش در خصوص جایگاه زن و محبت بین مادر و فرزند سخن گفت  و افزود: هر کجا که از علاقه سخن به میان می آید، علاقه مادر به فرزند مثال زده می شود چرا که این علاقه و محبت خدادادی است و خداوند متعال در دل و سینه مادر قرار داده است.
وی افزود: اولین جمعه ماه محرم که حضرت علی اصغر طفل ۶ ماهه دشت کربلا که به دست یزیدیان به شهادت رسید، به یاد مظلومیت این طفل معصوم به عزا می نشینند.
حجت الاسلام و المسلمین گودرزی خاطر نشان کرد: سپاه پوش کردن و خدمت در جلسات عزاداری ابا عبدالله حسین (ع) ذخیره های خیر هستند که به عنوان اعمال صالح انسان به شمار می رود.
صالحی علی صوفی یکی از مادرانی که با طفل ۶ ماهه خود در این مراسم حضور داشت، در گفت و گو با شستون اظهار کرد: به یاد به شهادت رسیدن طفل ۶ ماهه دشت کربلا، در همایش شیرخوارگاه حسینی که در مهدیه شهرستان برگزار شده، شرکت کرده است.
وی افزود: نهضت کربلا توسط حضرت زینت (س) به نسل های بعد منتقل شد که در این برهه از زمان وظیفه مادران است که نهضت عاشورا را با انتقال به فرزندان خود، زنده نگه دارند.
این مادر سراوانی گفت: با حضور و شرکت در مراسماتی که منتسب به اهل بیت (ع) است،‌ می‌خواهد فرزندش را زندگی و رشادت های اهل بیت (ع) آشنا کند.
علی صوفی خاطر نشان کرد: امام حسین (ع) برای احیای دین اسلام و امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد، لذا آرزو دارم فرزندم نیز در این مسیر ( مکتب سرخ حسینی) گام بردارد.

گفتنی است مدیحه سرایی و روضه خوانی از دیگر برنامه های این همایش بود که مادران با در دست داشتن طفل های خود در غم از دست دادن حضرت علی اصغر (ع) اشک ماتم ریختند.

انتهای پیام/
جمعه ۲۳ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۴۳
کد مطلب: 11854
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *