800
۰

رونمایی از بلندترین مجسمه‌ی جهان با ۱۸۲ متر ارتفاع +فیلم

بلندترین مجسمه‌ی جهان از سردار "والابابهائی پاتل" از بنیانگذاران کشور هند با ۱۸۲ متر ارتفاع در کشور هندوستان رونمایی شد.
رونمایی از بلندترین مجسمه‌ی جهان با ۱۸۲ متر ارتفاع +فیلم
به گزارش شستون؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ بلندترین مجسمه جهان که تندیسی از سردار «والابابهائی پاتل» از بنیانگذاران کشور هند است، در ساحل رودخانه نارمادای ایالت گجرات توسط نارندرا مودی، نخست وزیر کشور هند رونمایی  شد.
سردار پاتل که در هند به «مرد آهنین» ملقب است، در جریان استقلال این کشور، نقش بزرگی در اتحاد ۵۰۰ ایالت خودمختار و تشکیل کشور هند داشته و سپس به عنوان اولین قائم مقام نخست‌وزیر کشور هند به ایفای نقش پرداخت.
مجمسه او 182 متر ارتفاع دارد و با ترکیبی از فولاد و برنز ساخته شده و ۴۲۰ میلیون دلار برای ساخت آن هزینه شده است. سه هزار نفر در مدت حدود پنج سال برای ساختن این مجسمه فعالیت كرده‌اند تا با زدن ركورد تندیس 153متری بهار معبد بودا در چین، ركورد مرتفع‌ترین تندیس دنیا را با 30 متر اختلاف از آن خود کنند.
نخست‌وزیر هند این تندیس را نماد خیزش خوانده و نكته عجیب اینكه سردار پاتل پیش‌تر مخالفت خود را با ساختن هر نوع تندیس برای بزرگداشت و یادبود شخصیت‌ها ابراز كرده بود.
قرار است یك هتل و یك موزه هم كنار تندیس ساخته شود تا گردشگران داخلی و خارجی را برای بازدید از آن ترغیب كند. گفته می‌شود پروژه‌های تازه بیش از 15 هزار فرصت شغلی برای هندی‌ها ایجاد خواهد كرد.
 
 
 
 
00:0001:02
 
کد ویدیو
دانلود
 
انتهای پیام/
 
 
سه شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۳۸
کد مطلب: 12347
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *