800
۰
در جمع دانشجویان سراوانی مطرح شد؛

محکومیت حادثه تروریستی چابهار/ آرمانگرایی مهم ترین مولفه و فریضه دانشجویان است

استاد گروه معارف دانشگاه آزاد اسلامی واحد سراوان دانشجویان را قشر ممتاز جامعه بر شمرد و گفت: مهم ترین مولفه و فریضه دانشجویان آرمانگرایی است.
محکومیت حادثه تروریستی چابهار/ آرمانگرایی مهم ترین مولفه و فریضه دانشجویان است
به گزارش شستون، آیین گرامیداشت روز دانشجو و تجلیل از دانشجویان برتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد سراوان شامگاه روز گذشته در سالن امیرالمؤمنین این واحد برگزار شد.
پارسایی فر معاون دانشگاه آزاد اسلامی واحد سراوان گفت: 16 آذر یاد و خاطره سه تن از دانشجویان آرمان خواه دانشگاه تهران است که در مبارزات ضد استکباری جنبش دانشجویی  ایران سینه خود را آماج گلوله های رژیم پهلوی قرار دادند و به شهادت رسیدند.
وی در ادامه حادثه تروریستی شهر چابهار و به شهادت رسیدن دو تن از هموطنان و مجروح شدن شماری از شهروندان چابهاری را محکوم کرد.
سجاد ملکوتی استاد گروه معارف دانشگاه آزاد اسلامی واحد سراوان گفت: در 16 آذرماه سال 1332 دانشجویان انقلابی ایران همزمان با سفر نیکسون معاون رئیس جمهور وقت آمریکا در اعتراض به سیاست های مداخله جویانه آمریکا در ایران مقابل دانشگاه تهران دست به تظاهرات زدند  که نظامیان رژیم پهلوی با یورش به این تظاهرات سه تن از دانشجویان انقلابی را به شهادت و صد ها نفر را نیز زخمی کردند.
وی افزود: بخاطر رشادت ها، فداکاری ها، ایثارگری ها و مجاهدت های دانشجویان در این روز، 16 آذر به عنوان روز دانشجو نامگذاری شده که این روز در تاریخ جمهوری اسلامی ایران بسیار ارزشمند است.
استاد گروه معارف دانشگاه آزاد اسلامی واحد سراوان اظهار کرد: روز دانشجو یادآور مقطعی از تاریخ ایران در مبارزات ملت ایران با سیاست های مداخله جویانه آمریکا در ایران است، از همین رو واقعه 16 آذر را می توانیم در شکل گیری و هویت بخشی مبارزات دانشجویی بسیار تأثیر گذار دانست. 
ملکوتی خاطر نشان کرد: دانشجویان باید در تمامی دوره های دانشجویی دو مولفه گفتمان استکبار ستیزی و آرمان گرایی دینی و انقلابی را مد نظر داشته باشند. 
وی با بیان اینکه ماهیت دانشجویان باید استکبار ستیزی و نفی سلطه، مبارزه با ظلم، مقاومت و پایداری مقابل زورگویی مستکبرین باشد، یادآور شد: در تاریخ 16 آذر شعار مرگ برآمریکا به صورت مستمر در راهپیمایی ها اعلام می شود، متولد شد. 
استاد گروه معارف دانشگاه آزاد اسلامی واحد سراوان دانشجویان را قشر ممتاز جامعه بر شمرد و مهم ترین مولفه و فریضه دانشجویان را آرمانگرایی دانست. 
ملکوتی بیان کرد: ایجاد جامعه اسلامی و ابداع تفکر اسلام سیاسی، اعتماد به نفس و باور بر اینکه ما می توانیم و مبارزه با استکبار و سلطه از جمله آرمان هایی است که جامعه دانشجویی باید به آنها بپردازند. 
وی علت اصلی دشمنی آمریکا با ایران اسلامی را عدم پذیرش و همراهی جمهوری اسلامی ایران با خواسته های نا حق و ظالمانه آمریکا عنوان و اضافه کرد: آمریکا همانند دزدی است که هر لحظه در صدد ضربه زدن به نظام، انقلاب و ملت ایران است. 
استاد گروه معارف دانشگاه آزاد اسلامی واحد سراوان گفت: با گذشت چهل سال از انقلاب اسلامی ایران با تهدیدات و تحریم های متفاوت روبه رو بوده ایم، که با بهره مندی از تفکر اسلام ناب محمدی در کشور که بر پایه اصل ولایت فقیه که با توجه به پیروزی انقلاب اسلامی و رهبری حکیمانه امام خمینی (ره)، در زمینه های مختلف تهدیدات را به ظرفیت تبدیل کرده ایم.
ملکوتی در پایان ارتقاء مشارکت سیاسی و حضور فعال در انتخابات کشور، به دست آوردن آزادی و استقلال به معنای خاص و پر مفهوم، عمومی شدن آموزش های مختلف و ارتقاء سطح علمی جامعه، تبدیل شدن به قطب پزشکی در منطقه غرب آسیا، تولید و پیشرفت در زمینه های نانو، سلول های بنیادی و تولید داروهای راهبردی، ورود به باشگاه فضایی جهان و پرتاب ماهواره به فضا از جمله دستاورد های انقلاب و تبدیل تهدید به ظرفیت در کشور بوده است. 
 
 
انتهای پیام/
شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۳۷
کد مطلب: 12738
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *