800
۰
در گفت و گو با شستون مطرح شد؛

قبور تاریخی نشان دهنده هویت فرهنگی منطقه/نبش قبر اولیا و مردم کار غیر انسانی و خلاف شریعت است

امام جمعه اهل سنت شهر سوران گفت: در فقه اهل سنت ساخت و ساز بر روی قبور جایز نیست ولی اگر ساخته شد هیچ کس حق تخریب آنها را ندارد، چراکه آثار تاریخی و هویت فرهنگی ما را نشان می دهند.
قبور تاریخی نشان دهنده هویت فرهنگی منطقه/نبش قبر اولیا و مردم کار غیر انسانی و خلاف شریعت است
مولوی عبدالحمید جهاندیده در گفت و گو با شستون با بیان اینکه نبش قبر اولیا و افراد عادی جامعه یک کار غیر عادی و حرام است، گفت: در صورتی قبر را می شود جابجا کرد که در معرض آسیب و به دستور قاضی باشد.

وی با بیان اینکه این افراد از روی جهالت و نادانی دست به این اقدامات غیر شرعی می زنند، تصریح کرد: هیچ کس حق این کار را ندارد که نبش قبر انجام دهد.

امام جمعه اهل سنت شهر سوران با اشاره به اینکه آرامگاه مولا موسی که در اطرف شهرستان سیب وسوران قرار دارد یکی از گذشتگان و بزرگان این منطقه است، اذعان داشت: در فقه اهل سنت ساخت و ساز بر روی قبور جایز نیست ولی اگر ساخته شد هیچ کس حق تخریب آنها را ندارد، چراکه آثار تاریخی و هویت فرهنگی ما را نشان می دهند.

مولوی عبدالخالق حسین زهی امام جمعه اهل سنت شهرستان مهرستان در این زمینه در گفت و گو با شستون با بیان اینکه نبش قبر خلاف شریعت بوده و کار غیر انسانی محسوب می شود، گفت: در صورت اجازه نبش قبر داده می شود که در معرض خطر نابودی باشد، در غیر اینصورت حرام است.

وی با بیان اینکه افراد معاندی که نبش قبر انجام می دهند حتما با هدف تفرقه افکنی در این راه گام برداشته اند، تصریح کرد: قبور اولیا و افراد عادی در فرق اهل سنت از جایگاه مهمی برخوردار است.

امام جمعه اهل سنت شهرستان مهرستان با اشاره به اینکه مردم کسانی را که از دنیا می روند باید تکریم و از آنها به خوبی یاد کنند، اذعان داشت: افراد جامعه از قبور اولیا و علما مخافظت کرده و هرگز به آنها بی احترامی نکنند.

وی ادامه داد: افرادی که با دیگران خصومت و عداوتی دارند باید از طریق قانون و شریعت مشکلات خود را حل کنند و نبش قبر هرگز کار عقلانی و انسانی نیست.

مولوی حسین زهی قبرستان را مکان عبرت آموزی احاد جامعه دانست و یادآوری کرد: همه ما نصیب خاک خواهیم شد و لازم است که از انجام کارهای گناه به شدت دوری کنیم.
 
انتهای پیام/م.ش
 
سه شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۳۵
کد مطلب: 10283
مرجع : شستون
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *