800
۰
رئیس یگان حفاظت محیط زیست شهرستان سراوان:

غارها؛ اماکن تفریحی و گردشگری مهیج برای طبیعت دوستان

رئیس یگان حفاظت محیط زیست شهرستان سراوان گفت: یکی از مکان های تفریحی و گردشگری برای طبیعت دوستان، غارهایی است که در منطقه‌ جنوب سیستان و بلوچستان وجود دارد.
غارها؛ اماکن تفریحی و گردشگری مهیج برای طبیعت دوستان
موسی دهقان نژاد در گفت و گو با شستون اظهار کرد: از جمله غارهایی که در جنوب سیستان و بلوچستان قرار دارد می توان به غارهای هشانی، پور رینکی، پاسداری، صداکی، همونت و بختی نام برد.
وی افزود: این غارها دارای تالار، دالان، آویز و آویزه های بسیار چشم نواز و چشمه های آب شرب است که در بعضی از این غارها وجود دارد.
رئیس یگان حفاظت محیط زیست شهرستان سراوان با بیان اینکه غارهای موجود در این‌منطقه چاهک های متعدد دارند، گفت: در بعضی از این غارها دارویی مومنایی که از شیره سنگ و در نقطه ای که نور خورشید نتابد، به وجود می آید، مشاهده می شود.
دهقان نژاد ادامه داد: لازم به ذکر است افرادی که دوستدار غارشناسی و غارنوردی هستند لازم است که تجهیزات مورد نیاز را به همراه داشته باشند چرا که طول بعضی از این غارها به بیش از ۵۰۰ متر می‌رسد و امکان کمبود اکسیژن در آن‌ مکان ها وجود دارد.
وی یادآور شد: در بعضی از این غارها می توان بهترین زیستگاه بعضی از خژندگام از قبیل مارها، سوسمارها، عقرب ها و خفاش ها را مشاهده کرد.

انتهای پیام/الف.د
پنجشنبه ۲ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۳
کد مطلب: 10831
مرجع : شستون
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *