800
۰
عضو هیئت علمی مجتمع آموزش عالی سراوان:

وجود هزار گونه گیاهی در استان سیستان و بلوچستان/سراوان جایگاهی مستعد برای پرورش گیاهان دارویی

عضو هیئت علمی مجتمع آموزش عالی سراوان گفت: منطقه سراوان با توجه به منابع آبی و هوا یکی از مناطق مستعد برای پرورش گیاهان دارویی در استان سیستان و بلوچستان است.
وجود هزار گونه گیاهی در استان سیستان و بلوچستان/سراوان جایگاهی مستعد برای پرورش گیاهان دارویی
محرم ولیزاده در گفت و گو با شستون اظهار کرد: در کل استان سیستان و بلوچستان هزار گونه گیاهی وجود دارد که در بین آنها 120 تا 170 گونه قابلیت دارویی و صنعتی دارند.

وی ادامه داد: منطقه سراوان با توجه به منابع آبی و هوا یکی از مناطق مستعد برای پرورش گیاهان دارویی در استان سیستان و بلوچستان است.

عضو هیئت علمی مجتمع آموزش عالی شهرستان سراوان با بیان اینکه جهت تجاری سازی گیاهان بومی منطقه باید ارگان های مختلف مربوطه پای کار باشند، گفت: کشاورزان را باید با نوع کشت، کاشت و برداشت آشنا کرد تا بتوانند گیاهان دارویی با نیاز آبی کم را جایگزین گیاهان آب دوست کنند.

وی با اشاره به اینکه عدم شناخت کافی از گیاهان دارویی منطقه یکی از مشکلات کشاورزان است، اذعان داشت: گياه دارویی علاوه بر سود آوری اشتغال زایی خوبی دارد.

ولیزاده با اشاره به اینکه استان سیستان و بلوچستان برای بهره مندی از گیاهان تمایل زیادی دارد، تصریح کرد: تولید گیاه دارویی از صفر تا 100 کار، می تواند برای مردم اشتغال زا باشد.

وی در پایان گفت: تا به امروز گاهی دیده می شود که برخی از بزرگان برای معالجه بیماری خود به طبیب مراجعه می کنند که این نشان دهنده جایگاه خوب فرهنگی گیاهان دارویی در منطقه است.



انتهای پیام / م.ش
دوشنبه ۱۳ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۳۱
کد مطلب: 10851
مرجع : شستون
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *