800
۰
کارشناس مسائل سیاسی و خاورمیانه:

رئیس جمهور آمریکا مواضع روشنی ندارد/ عدم وجود تضمین برای عمل به توافق بین المللی از سوی امریکا

کارشناس مسائل سیاسی و خاورمیانه گفت: هیچ تضمینی وجود ندارد که آکریکا به توافقات بین المللی عمل کند و به دنبال این است که در افکار عمومی ایران را مقصر جلوه دهد.
رئیس جمهور آمریکا مواضع روشنی ندارد/  عدم وجود تضمین برای عمل به توافق بین المللی از سوی امریکا
پیرمحمد ملازهی در گفت و گو با شستون با اشاره به اظهارت  رئیس جمهور آمریکا که در کنفرانس خبری مشترک با نخست وزیر ایتالیا که اعلام کرد بدون هیچ پیش شرطی حاضر است با مقامات ایرانی دیدار داشته باشد، اذعان داشت: ترامپ با توجه به موضع گیری هایی که انجام می دهد، سیاست روشنی ندارد.
وی افزود: در موضع گیری های رئیس جمهور آمریکا یک نوع تزلزل وجود دارد که نمی شود بر روی دیدگاه های وی حساب باز کرد.
کارشناس مسائل سیاسی و خاورمیانه گفت: آمریکای ها فکر می کنند که در داخل ایران بین دو جناح بزرگ اصلاح طلب و اصول گرا مشکل وجود دارد، که ترامپ به دنبال این است که با استفاده از این شرایط، اختلاف نظرات را میان دو جناح تشدید کند.
ملازهی در ادامه افزود: در شرایط کنونی بعید است که ایران به دنبال مذاکره باشد، واگر هم مذاکره انجام شود هیچ تضمینی وجود ندارد که ترامپ به توافقات عمل کند، همچنان که تجربه نشان می دهد که در گذشته و در ارتباط با برجام که یک توافق بین المللی بود، از سوی رئیس جمهور آمریکا نادیده گرفته شد.
وی خاطر نشان کرد: وقتی رئیس جمهور آمریکا به راحتی یک توافق بین المللی را نادیده می گیرد، نمی تواند میان ایرانیان اعتیار داشته باشد که بر این اساس طرح مذاکره از سوی آمریکا بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد چرا که با توجه به فشارها و تحریم هایی که علیه ایران انجام داده، در افکار عمومی و میان ملت خود، اعتبار ندارد.
کارشناش مسائل سیاسی و خاورمیانه در تکمیل مطلب فوق اضافه کرد: ترامپ به دنیال این است که به وسیله رسانه ها اعلام کند که این ایرانی ها هستند که حاضر به مذاکره نسیتند و ما خواهان مذاکره هستیم.


انتهای پیام/الف.د
سه شنبه ۹ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۲۵
کد مطلب: 11500
مرجع : شستون
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *