800
۰
مديرکل اداره نظارت بر غذا و فرآورده هاى آشاميدنى سازمان غذا و دارو مطرح کرد؛

ایرانى‌ها سالیانه چقدر روغن خوراکى مصرف مى‌کنند؟ / کاهش اسیدچرب اشباع به زیر ۳۰ درصد در روغن‌های سرخ کردنی

مديركل اداره غذا سازمان غذا و دارو درباره سرانه مصرف روغن در ايران خبر داد.
ایرانى‌ها سالیانه چقدر روغن خوراکى مصرف مى‌کنند؟ / کاهش اسیدچرب اشباع به زیر ۳۰ درصد در روغن‌های سرخ کردنی
به گزارش شستون؛ وحید مفيد مديرکل اداره نظارت بر غذا و فرآورده هاى آشاميدنى سازمان غذا و دارو درباره سرانه مصرف روغن در ايرانى ها در گفت و گو با  باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: سرانه مصرف روغن ايرانى ها در سال ١.٥ تا ٢ ميليون تن است که بر اين اساس سرانه، مصرف روغن هر ايرانى به ٢٥ کيلوگرم در سال و ميزانی بالاتر از استاندارد جهانى می رسد، به طور کلى ايرانيان چربى، قند و نمک را بيش از متوسط جهانى مصرف مى کنند.
اسيد چرب ترانس روغن هاى خوراکى به زير ٢ درصد رسیده است
مفید در ادامه با اشاره به کاهش ميزان اسيدهاى چرب ترانس و اشباع در روغن هاى مصرفى خانوار گفت: بر اساس برنامه ها و کنترل هايى که سازمان غذا و دارو انجام مى دهد، اسيد چرب ترانس روغن هاى خوراکى مصرفى خانوارهاى ايرانى به زير ٢ درصد رسيده است که اين ميزان اسيد چرب ترانس روغن هاى خوراکى مطابق استانداردهاى بيشتر کشورهاى پيشرفته دنياست.
 
ایرانى‌ها سالیانه چقدر روغن خوراکى مصرف مى کنند؟/ کاهش اسیدچرب اشباع به زیر ۳۰ درصد در روغن‌های سرخ کردنی
مديرکل اداره نظارت بر غذا و فرآورده هاى آشاميدنى سازمان غذا و دارو با اشاره به ميزان اسيدچرب اشباع روغن هاى مصرفى خانوار ايرانى گفت: اسيدچرب اشباع با توجه به نوع محصول متفاوت است اما بر اساس استانداردهايى که تدوين شده است و کنترل هايى که انجام مى شود و پروانه هايى که در اداره کل غذا در سازمان غذا و دارو صادر مى کنيم، اسيد چرب اشباع در حداقل ممکن بر اساس نوع روغن قرار دارد.
کاهش اسیدچرب ترانس در روغن های خوراکی به زیر ٢٠ درصد
مفيد در ادامه ميزان اسيدچرب اشباع در برخى روغن ها را بيان کرد و افزود: ميزان اسيدهاى چرب اشباع در روغن هاى مصرفى در سفره ايرانى ها به زير ٢٠ درصد رسيده و اکنون ميزان اسيدچرب اشباع در روغن هاى سرخ کردنى به زير ٣٠ درصد کاهش پيدا کرده که اين ميزان مطابق استانداردهاى جهانى و با نظارت سازمان غذا و دارو و همکارى صنعت کاهش داشته است.
ایرانى‌ها سالیانه چقدر روغن خوراکى مصرف مى کنند؟/ کاهش اسیدچرب اشباع به زیر ۳۰ درصد در روغن‌های سرخ کردنی
وى با بيان اينکه اسيدچرب ترانس بالا سلامت مصرف کنندگان را به خطر مى اندازد، گفت: در همين راستا اسيدچرب ترانس را در روغن هاى مصرفى خانوار ايرانى ها به ٢ درصد کاهش داديم البته اسيدچرب اشباع باتوجه به سبک زندگى افراد ممکن است متفاوت باشد و اسيدچرب ترانس را تا حداقل هاى دنيا کاهش داده ايم.
مدیرکل فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو ادامه داد: اسيدچرب اشباع بيشتر در مورد روغن هاى جامد مطرح بوده و کمتر در روغن هاى مايع اين مسئله عنوان مى شود.

انتهاى پيام/
پنجشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۵۷
کد مطلب: 11628
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *