800
۰
رئیس دامپزشکی سراوان:

از کشتار دام در کوچه و خیابان خودداری کنید/ احتمال ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو زیاد است

رئیس دامپزشکی شهرستان سراوان تصریح کرد: احتمال ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو بیشتر از بیماری های مشترک بین انسان و دام است.
از کشتار دام در کوچه و خیابان خودداری کنید/ احتمال ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو زیاد است
حمید درازهی در گفت و گو با شستون؛ با توجه به اینکه مهم ترین دغدغه دامپزشکی بیماری های مشترک بین دام و انسان است در عید قربان اکیپ های ثابت و سیار در شهرستان سراوان مستقر هستند.
 
رئیس دامپزشکی شهرستان سراوان با بیان اینکه اکیپ های سیار در بخش های مختلف سراوان مستقر خواهند شد و کار نظارت بر کشتار دام در عید قربان را انجام می دهند، اظهار داشت: کارشناسان ما آمادگی لازم برای معاینه قبل و بعد کشتار دام را دارند.
 
وی در ادامه میدان قدیمی دام، منطقه عشایری و اطراف فلکه کوزه را از جمله محل های مجاز و مدنظر دامپزشکی برای خرید دام سالم عنوان کرد و اذعان داشت: با توجه به اینکه کارشناسان دامپزشکی در کشتارگاه ها مستقر هستند شهروندان دام خود را به آنجا هدایت کنند.
 
درازهی با بیان اینکه مسائل دامپزشکی در خصوص دام های وارداتی باید رعایت شود، تصریح کرد: از کشتن دام در کوچه و خیابان پرهیز کرده و از رها کرد آلایش دام جدا خود داری کنید.
 
وی احتمال ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو بیشتر از بیماری های مشترک بین انسان و دام دانست و خاطر نشان کرد: با مشاهده هر گونه علایم مشکوک با شماره 1512 دامپزشکی تماس حاصل کنید و کارشناسان ما برای پاسخگویی آماده هستند.

انتهای پیام/م.ش
 
 
پنجشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۲
کد مطلب: 11634
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *