800
۰
رئیس جمعیت هلال احمر سراوان:

از بین رفتن کشاورزی و دام روستاییان در اثر خشکسالی های ممتد/اجرای طرح نذر آب در 35 روستای کم آب سراوان

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان سراوان گفت: طرح نذر آب در 35 روستای کم آب شهرستان سراوان اجرا شده است.
از بین رفتن کشاورزی و دام روستاییان در اثر خشکسالی های ممتد/اجرای طرح نذر آب در 35 روستای کم آب سراوان
بهمن دهواری در گفت و گو با شستون اظهار کرد: با توجه به تنش آبی بسیار شدید و خشکسالی ممتد و پی در پی در سیستان و بلوچستان و به ویژه شهرستان سراوان که به مرور زمان کشاورزی و دام خود را از دست داده اند، طرح نذر آب در سراوان در حال اجرا است.
وی در تکمیل مطلب فوق اضافه کرد:  به دنبال خشکالی های اخیر، تقریبا مهاجرت از سمت روستا ها به شهر ها آغاز شده و تقریبا منجر به خالی شدن بعضی از روستا ها شده است.
 رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان سراوان گفت: طی بازدید رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران از مردم آسیب دیده استان، دستور اجرای طرح نذر آب را داد که با اجرای این طرح ابتدا کاروان های سلامت از اقصی نقاط کشور به سیستان و بلوچستان عزیمت و به مداوای مردم رنجدیده و مرز نشسن استان پرداختند.

دهواری  با بیان اینکه کاروان سلامت سراوان از اصفهان بوده است، خاطر نشان کرد: این کاروان با مشورت با فرماندار و بخشدار و جمعیت هلال احمر در روستای دهک مستقر و به 4 هزار و 399 نفر خدمات رسانی کردند.
وی افزود: کمپین نذر آب که هدف اصلی ورود به این مسئله برای تأمین آب آشامیدنی بود، از نظر جمعت هلال احمر یک موضوع بحرانی به نظر می رسید که وظیفه داشتیم به آن رسیدگی کنیم.
رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان سراوان خاطر نشان کرد: در بحث کم آبی، در واقع رفع تشنگی مردم و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر بود که در این روستاها با توجه به سرانه مصرفی هر نفر روستایی، از سمت اداره آب و فاضلاب روستایی مورد بررسی و تأیید قرار گرفته بود، تانکر توزیع شد.
دهواری ادامه داد: تا کنون در روستاهای سراوان 86 تانکر توزیع و نصب شده که با توافق ایجاد شده با آب و فاضلاب روستایی امید است فرآیند پر کردن مخازن آب توسط این سازمان انجام شود.
وی با بیان اینکه طرح نذر آب تا کنون در 35 روستای شهرستان سراوان انجام شده است، تصریح کرد:  در فاز بعدی این طرح در روستاهایی که دچار خشکسالی شده اند و همچنین سوء تغذیه وجود داشته باشد، با تأیید فرماندار شهرستان، سبد های غذایی در بین خانوارها توزیع می شود.

انتهای پیام/الف.د
 
چهارشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۴۳
کد مطلب: 11783
مرجع : شستون
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *