800
۰
نماینده حوزه انتخابیه سراوان:

به نمایش گذاشتن اقتدار حکومت با تصویب حذف دلار از معاملات بین المللی / قابل حذف نبودن نقش اقتصادی ایران در جهان

نماینده حوزه انتخابیه سراوان گفت: نقش اقتصادی ایران در دنیا قابل حذف نیست چرا که ایران کشوری است که قسمتی از نفت بسیاری از کشور ها را تأمین می کند.
به نمایش گذاشتن اقتدار حکومت با تصویب حذف دلار از معاملات بین المللی / قابل حذف نبودن نقش اقتصادی ایران در جهان
محمد باسط درازهی در گفت و گو با شستون ضمن اعلام حمایت از طرح حذف دلار معاملات بین المللی و تنبیه کشورهای همکار آمریکا در اعمال تحریم علیه ایران اظهار کرد: حذف دلار از معمالات برخی از کشور ها در دستور کار قرار دارد که کلیات طرح در مجلس و دولت مطرح شده و در روز های آینده بحث های بیشتری در این مورد انجام می شود.
وی با بیان اینکه آمریکا تمام تلاش خود را برای به صفر رساندن فروش نفت ایران به کار گرفته است، گفت: هرگز فروش نفت ایران به صفر نخواهد رسید و جای نگرانی برای ملت ایران وجود ندارد چرا که ساز و کار اولیه انجام شده و فروش نفت از طرق دیگری ادامه پیدا می کند‌.
نماینده مردم حوزه انتخابیه سراوان ادامه داد: بر این باور است که برخی از طرح ها باید با اکثریت آرا تصویب شود و در بحث دو طرح مطرح شده و مقابل افرادی که چشم طمع به کشور دوخته اند و در صدد متشنج کردن افکار بین المللی علیه کشو هستند، باید برای نشان دادن اقتدار حاکمیت با همبستگی و به دور از هر گونه جناح و جریان، انتظار می رود بالاترین رأی مثبت را بگیرد.
درازهی با بیان اینکه تصویب دو طرح حذف دلار از معاملات بین المللی و تنبیه کشورهای همکار آمریکا در اعمال تحریم ها علیه ایران در روابط مالی و اعتباری موجب تسهیل فروش نفت می شود، خاطر نشان کرد: نقش اقتصادی ایران در دنیا قابل حذف نیست چرا که ایران  کشوری است که قسمتی از نفت بسیاری از کشور ها را تأمین می کند.
وی تصریح کرد: عربستان نتوانست به قولی که به آمریکا و برخی از هم دستان خود در خصوص پوشش و جبران کاهش نفتی که از ایران حذف می شود، عمل کند و بازار اقتصادی دنیا را با چالش مواجه می کند.
نماینده حوزه انتخابیه سراوان با اشاره به همراهی برخی از کشور ها با ایران، گفت: نفت ایران برای کشورهای روسیه، چین، ژاپن، هند، افریقای جنوبی و دیگر کشور ها به صرفه است و شرایط بین المللی به گونه ای نخواهد بود که بتواند ایران را از صفحه اقتصادی دنیا حذف کند.
انتهای پیام/الف.د
دوشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۰۷
کد مطلب: 12343
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *