800
۰
امام جمعه موقت شهرستان سراوان:

اعزام کاروان های پیاده زیارتی به مشهد مقدس نشان از میل و رغبت جهانیان به خاندان عصمت و طهارت(ع) دارد

امام جمعه موقت شهرستان سراوان گفت: اعزام کاروان های پیاده جهت زیارت حرم مطهر امام رضا (ع) نشان از رغبت جهانیان به سوی خاندان عصمت و طهارت(ع) دارد.
اعزام کاروان های پیاده زیارتی به مشهد مقدس نشان از میل و رغبت جهانیان به خاندان عصمت و طهارت(ع) دارد
حجت الاسلام و المسلمین یوسف مرادی در گفت و گو با شستون ضمن تسلیت شهادت امام رضا (ع) و قدر دانی از مردم مومن و متدین ایران اسلامی که در ایام شهادت امام رضا (ع) میزبان انسان هایی بودند که جهت زیارت حرم مطهر آمده اند، اظهار کرد: کاروان های پیاده زیادی به قصد زیارت حرم مطهر امام رضا (ع) به مشهد مقدس سفر کردند، که فرهنگ پیاده روی نشانگر این است که جهان میل و رغبت به سوی خاندان عصمت و طهارت دارد.
وی افزود: در این برهه از زمان بر همگان روشن شده که امام رضا (ع) مقبول همه مذاهب اسلامی و حتی مقبول غیر مسلمان نیز می باشد.
 
امام جمعه موقت شهرستان سراوان توصیه کرد تا دوستداران اهل بیت (ع) کتاب عیون اخبار الرضا  را که در خصوص خصوصیات اخلاقی امام رضا (ع) است را مطالعه کنند و ادامه داد: امام رضا (ع) در تابستان روی بوریا و در زمستان روی پلاس می نشست و لباس خشن می پوشید مگر اینکه میان جمعیت می رفت که آن موقع لباس سنگین و بهتر می پوشید.
حجت اسلام و المسلمین مرادی گفت: روایت است که امام رضا (ع) با سخن خود کسی را نرنجانده، هیچ وقت سخن کسی را قطع نکرده است، هرگز محتاجی را رد نکرده، هرگز پای خود را مقابل کسی که نشسته دراز نکرده، در مقابل کسی که نشسته تکیه نمی کرد، هرگز به زیردستان خود ناسزا نگفته است، آب دهان خود را بر روی زمین پرتاب نمی کردند و موقع خنده قهقه نمی زنند.
وی با بیا اینکه امام رضا (ع) هرگز غرور و تکبر نداشته است، خاطر نشان کرد: امام رضا (ع) ازپیامبر اکرم(ص) نقل کرده است که همیشه خیر و برکات به سمت امت می آید تا زمانیکه همدیگر را دوست داشته باشند، بین مذاهب، اقرام، شهرها و فقیر و غنی تفاوت قائل نباشند، تا زمانی که امانت را به صاحب خود برگردانند، از حرام پرهیز کنند و مهمان را گرامی بدارند و نماز را به دارند، زکات را بپردازند که اگر این موارد را انجام ندهند دچار قحطی می شوند.
امام جمعه موقت شهرستان سراوان با توجه به اینکه بسیاری از افراد در این زمان از سنت های پیامبر فاصله گرفته اند، اضافه کرد:امام رضا (ع) از پیامبر نقل می فرمایند که به درستی خدا خشمگین است و دشمن می دارد کسی که به زور وارد خانه اش شود ولی دفاع و پیکار نکند، امروزآمریکا به زور وارد برخی از کشورهای اسلامی شده ولی دولت های عربی هیچ حرکتی انجام نمی دهند و این ها مورد غضب خداوند هستند.
حجت اسلام و المسلمین یوسفی تصریح کرد: در یمن، عربستان به زور وارد خانه هاشده و جنایات فراوانی را انجام داده است اما برخی از علمای متهاجر مهر سکوت بر دهان خود زده اند.
وی  خاطر نشان کرد: امام رضا (ع) در خصوص ویژیگی مومنان می فرماید که هر کسی با مردم داد و ستد کند، ستم نکند و با آنها سخن بگوید و در گفتار به آنها دروغ گوید، وعده دهد و خلاف نکند مومن است و مومنی که جوانمردی دارد و به عدالت و دادگستری آشنا باشد برادری با وی واجب و غیبت حرام است.
 
انتهای پیام/
 
پنجشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۴۱
کد مطلب: 12357
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *