800
۰
مدیر جهاد کشاورزی سراوان:

پیش بینی برداشت 5 هزار تن محصول از سطح 44 هکتار گلخانه سراوان/ برای بیش از 700نفر ایجاد شغل شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سراوان گفت: پیش بینی می شود از سطح 44 گلخانه فعال در شهرستان سراوان بیش از 5هزار تن محصول برداشت شود.
پیش بینی برداشت 5 هزار تن محصول از سطح 44 هکتار گلخانه سراوان/ برای بیش از 700نفر ایجاد شغل شد
 
شیرزاد کمالی در گفت و گو با شستون اظهار کرد: با توجه به خشکسالی ایجاد شده در سال های اخیر و بحرانی بودن وضعیت آب، باید به سمت کشت های بسته، متراکم و گلخانه ای که مصرف آب بهینه دارد،رفت.

وی افزود:  در سال 97 یک روند صعودی احداث گلخانه را در شهرستان سراوان با احداث 9 هکتار گلخانه با آورده شخصی با مبلغ 90 میلیارد ریال در 9 ماه سال جاری داشته ایم.

مدیر جهاد کشاوری شهرستان سراوان با اشاره اینکه گلخانه محیطی است که تمامی برنامه های آن دست انسان است، گفت: بسیاری از محصولات زراعی را می توان در گلخانه پرورش دارد که عملکرد محصول در این فضا نسبت به فضای باز، 10 برابر بیشتر است.

 کمالی با بیان اینکه یکی از برنامه های سال آینده این اداره پرورش گیاهان دارویی در محیط گلخانه است، یادآور شد: در حال حاضر محصولاتی هچون خیار، کدو، بادمجان، گوجه فرنگی و فلفل دلمه ای و در سال گذشته نیز توت فرنگی در این شهرستان کشت شده و پیش بینی می شود از سطح 44 هکتار گلخانه فعال در شهرستان 5 هزار تن محصول برداشت شود.

وی تصریح کرد: در  این راستا نیز برای 308 نفر به طور مستقیم و 440 نفر به صورت غیر مستقیم ایجاد اشتغال شده است.


انتهای پیام/الف.د
 
چهارشنبه ۷ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۵۸
کد مطلب: 12635
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *