800
۰

جنگ روانی آخرین سلاح رژیم صهیونیستی است

کارشناس مسائل سیاست خارجی گفت: حمله چند شب گذشته صهیونیست ها به سوریه، ادامه سیاست جنگ روانی از سوی آنهاست.
جنگ روانی آخرین سلاح رژیم صهیونیستی است
به گزارش شستون؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، روز سه شنبه خبرگزاری رسمی سوریه اعلام کرد که اسرائیل حملاتی را از طریق حریم هوایی لبنان به مناطقی از خاک سوریه انجام داده است. همچنین سران رژیم صهیونیستی اعلام کردند که هدفشان از این درگیری تعرض به مواضع جمهوری اسلامی ایران بوده است.
در همین راستا گفت‌وگویی با محمد صادق کوشکی کارشناس مسائل سیاست خارجی و عضو هیات علمی دانشگاه انجام شده که در ادامه آمده است.
وی درباره حملات جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به ریف دمشق و آنها مبنی بر اینکه هدفشان از این حملات مورد اصابت قرار دادن مواضع ایران بوده است، اظهارکرد: باتوجه به اتفاقات چندماه اخیر این امر که اسرائیل قصد حمله به مواضع ایران در سوریه را داشته باشد بسیار ضعیف ارزیابی می‌شود. چراکه صهیونیست‌ها در آخرین موردی که جایگاه‌های نیرو‌های کشورمان را مورد حمله قرار داده و موجب شهادت ۷ تن از رزمندگان کشورمان شدند، پاسخ بسیار محکمی را از جانب نیرو‌های ایرانی دریافت کردند و اطمینان یافتند که هرگونه حمله به نیرو‌های ایرانی و مواضعشان در خاک سوریه بدون واکنش نخواهد ماند، بلکه حتی پاسخی چند برابر را دریافت خواهند کرد.
کوشکی ادامه داد: ذکر این نکته ضروری است که محل حمله‌ به سوریه در منطقه‌ای متفاوت با فرودگاه دمشق بوده است، از همین رو به نظر می‌رسد که این حمله بیش از هرچیز در راستای جنگ روانی اسرائیل بوده تا نشان دهد که توانایی حمله به مواضع و نیرو‌های جمهوری اسلامی ایران را دارد. موضوعی که البته در عمل هرگز صحت نداشته و رژیم اشغال‌گر قدس به خوبی می‌داند که در صورت بروز چنین خطایی باید انتظار پاسخی تند و کوبنده را از سمت ایران داشته باشد.

وی در ادامه درباره علل بروز این حادثه در موقعیت کنونی گفت: مدتهاست که اسرائیل در طی یک برنامه چند ساله در تلاش برای حمله به مواضع سوریه به عنوان دشمن دیرین خود بوده است و در این سال‌ها به طور مداوم مواضع ارتش سوریه را مورد حمله قرار داده است. امروز هم در تلاش است تا ناآرامی‌های اخیر منطقه را دست آویزی برای رسیدن به اهداف خود تبدیل کرده و پیوسته به این حملات ادامه دهد.

کارشناس سیاست خارجی در پایان درباره واکنش دولت سوریه به تجاوز صهیونیست‌ها تصریح کرد:دولت سوریه درعرصه نظامی همواره تلاش کرده تا با استفاده از پدافند‌های خود درصدد مقابله با این حملات برآید. البته باید گفت که دولت دمشق نتوانسته از لحاظ سیاسی اقدام خاصی را انجام دهد، زیرا رژیم صهیونیستی مورد حمایت آمریکا و دولت‌های اروپایی بوده و سوریه در حال حاضر در جایگاهی نیست که از لحاظ دیپلماتیک توان مقابله با این حملات را داشته باشد.
انتهای پیام/
 
پنجشنبه ۶ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۳۸
کد مطلب: 13024
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *