800
۰
مسئول کانون فرهنگی زنان بلوچ سراوان:

حماسه روز بصیرت قله ای رفیع در انقلاب اسلامی ایران است/ 9 دی نمونه ای از انقلاب 57

مسئول کانون فرهنگی زنان بلوچ شهرستان سراوان گفت: ۹ دی نمونه‌ای از انقلاب 57 است چرا که از همان خصوصیتی که در انقلاب وجود داشت در این روز نیز نمایان بود؛ یعنی مردم احساس وظیفه‌ی دینی کردند و دنبال این وظیفه، عمل صالحِ خود را انجام دادند، عمل صالح این بود که در خیابان ها حضور داشته باشند، نشان دهند و بگویند مردم ایران همواره حامی ولایت و نظام هستند.
حماسه  روز بصیرت قله ای رفیع در انقلاب اسلامی ایران است/ 9 دی نمونه ای از انقلاب 57
بهناز امرا در گفت و گو با شستون با اشاره به اینکه نهم دی ماه  به عنوان روز بصیرت و تجدید میثاق امت اسلامی با ولایت نامگذاری شده است، اظهار کرد: دشمنان نظام جمهوری اسلامی با مشاهده رشد و بالندگی مردم کشور احساس خطر می کنند، از این رو  توطئه ها و دسیسه های جدیدی چه از طریق عوامل داخلی و چه عوامل بیرونی را با هدف براندازی نظام جمهوری اسلامی طراحی می کنند. 
 
وی در تکمیل مطلب فوق اضافه کرد: خوشبختانه ‌با بیداری ملت غیور و شهید پرور ایران اسلامی روبه رو  هستند که ملت ایران با رهبری بصیر، این گونه توطئه ها و دسیسه ها را خنثی می کند.
 
مسئول کانون فرهنگی زنان بلوچ شهرستان سراوان افزود: دشمنان مدعی هستند که انقلاب اسلامی به چهل سالگی نخواهد رسید، اما مردم ولایتمدار با بصیرت ایران از این فتنه ها نیز گذر کردند و اکنون ما در آستانه بهمن 97 قرار داریم و با افتخار چهل سالگی انقلاب مان را جشن خواهیم گرفت.
 
امرا با توجه به برگزار تجمع در 17 استان کشور در راستای محكوميت حرمت‌شكنی که در عاشورای حسيني دی ماه  ۸۸ برگزار شد، ادامه داد: مردم مسلمان ایران در تظاهرات ۹ دی ۸۸ با حضور چشمگیرخود، بصیرت و هوشیاری ملت مسلمان را به رخ جهانیان کشاندند به طوری که این حضور پرشور برای همیشه به عنوان حماسه ای ماندگار در تاریخ ایران به ثبت رسید.
 
 وی با توجه به اینکه حماسه‌ی 9 دی  قله ا‌ی رفیع در انقلاب اسلامی می‌باشد، و بیان اینکه حضرت علی (ع) می‌فرماید: شیطان با هیچ کس شوخی ندارد و سراغ همه می‌رود، خاطر نشان کرد: آن حضرت در خطبه دوم نهج‌البلاغه در تشریح فتنه می‌فرمایند: فتنه چونان شتری مست، مردم را پی در پی پایمال می‌کرد و ناخن در ایمان آنان می‌زد؛ فتنه که ایجاد می شود به دنبال آن تردید و شک و دو دلی در باورهای آحاد مردم، شعله‌ور شدن آتش اختلاف در بین مردم و مسئولین، بی‌ثباتی و تزلزل در ایمان و گم کردن دوست و دشمن و مخلوط شدن دوست و دشمن نیز به وجود می آید. 
 
مسئول کانون فرهنگی زنان بلوچ شهرستان سراوان اظهار کرد: حضرت علی (ع) در خطبه 50 نهج‌البلاغه دو عامل را نقطه شروع فتنه می‌داند، اول بعد نفسانی یعنی خودخواهی یعنی افرادی پیدا می‌شوند که خود محور، دیکتاتور، منفعت طلب و فقط با دنبال قدرت و پیروزی خود هستند و دوم اینکه شروع فتنه از بدعت نظری در مفاهیم است (یعنی تغییر دادن اصول یا تحریف آن).
 
امرا با بیان اینکه یک عده در اصول و مفاهیم بدعت می‌گذارند و آن را تحریف می‌کنند و عده‌ای هم برای قدرت‌طلبی و دنیا خواهی پیش می‌آیند و با فتنه همراه می‌‌شوند، افزود: حضرت علی (ع) می‌فرماید، اگر باطل با حق در نیامیزد و مخلوط نشود حق طلبان به راحتی آن را تشخیص می‌دهند و کار باطل پیش نمی‌رود، ولی در فتنه، فتنه‌گران اندکی از حق و باطل را می‌گیرند و آن را مخلوط می‌کنند، پس به هیچ وجه فتنه گران به فکر مردم نیستند، بلکه می خواهند مردم را از بین ببرند و نظام و ملتی را که از خود مردم تشکیل شده است را نابود کنند.
 
وی با اشاره به فرمایشات ‌مقام معظم رهبری، ادامه داد: ۹ دی نمونه‌ای از انقلاب 57 است چرا که از همان خصوصیتی که در انقلاب وجود داشت در این روز نیز نمایان بود؛ یعنی مردم احساس وظیفه‌ی دینی کردند و دنبال این وظیفه، عمل صالحِ خود را انجام دادند، عمل صالح این بود که در خیابان ها حضور داشته باشند، نشان دهند و بگویند مردم ایران همواره حامی ولایت و نظام هستند. 
 
مسئول کانون زنان بلوچ شهرستان سراوان خاطر نشان کرد: با وجود مديريت و روشنگری های شگرف و نافذ مقام معظم رهبری و حماسه آفرينی ملت درحماسه 9 دی به راحتی می توان به بصیرت و هوشیاری ملت پی‌برد.
 
امرا پيمان از هم ناگسستنی ملت ايران با ولايت فقيه را  نشانگر سند پای بندی این ملت به آرمان‌های بلند انقلاب دانست و گفت: در این برهه از زمان باید به این نکته توجه کرد که بصيرت در دشمن‌شناسی و وضعيت‌شناسی داشته باشیم.
 
 
 
انتهای پیام/الف.د
يکشنبه ۹ دی ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۱۲
کد مطلب: 13049
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *