800
۰
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سراوان:

اقوام و مذاهب در کنار و پشتیبان انقلاب هستند/ رشد مجتمع های فرهنگی در سایه انقلاب اسلامی ایران

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سراوان گفت: با توجه به اینکه در دیگر کشور اقوام و مذاهب از نظام آن کشور فاصله دارند، اما در ایران اقوام و‌ مذاهب در کنار نظام و پشتیبان نظام و انقلاب هستند.
اقوام و مذاهب در کنار و پشتیبان انقلاب هستند/ رشد مجتمع های فرهنگی در سایه انقلاب اسلامی ایران
رسول بخش حسین بر در گفت و گو با شستون اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، تمامی ادارات و‌ سازمان ها رشد یافته و پیشرفت های چشمگیری داشته است.
 
وی با اشاره به فعالیت های انجام شده در حوزه فرهنگ و هنر، افزود: در نظام جمهوری اسلامی ایران و‌ پس از پیروزی انقلاب  مردم برای ارائه آیین و سنن و فرهنگ گذشتگان قوم های خود فعال شدند که این امر در قبل از انقلاب انجام‌ نمی شد.
 
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سراوان ادامه داد: علاوه بر اینکه فعالیت های فرهنگی به مردم سپره شده است بلکه تمامی فعالیت ها با پژوهش و تحقیق انجام می شود‌.
 
حسین بر یادآور شد: با توجه به اینکه در دیگر کشور اقوام و مذاهب از نظام آن کشور فاصله دارند، اما در ایران اقوام و‌ مذاهب در کنار نظام و پشتیبان نظام و انقلاب هستند.
 
وی خاطر نشان کرد: قوم بلوچ همواره اولویت خود را وطن و سپس به مسائل قومیتی قرار داده که این موضوع را در طول تاریخ نشان داده است.
 
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سراوان گفت: «وای وطن هشکین دار» یعنی ما فدای هیزم خشک وطن‌ می شویم.
 
حسین بر اضافه کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی  به تمامی اقوام و‌ مذاهب اجازه فعالیت داده شده که منجر به رشد و پیشرفت نظام شده است.
 
وی با توجه به اینکه بلوچ به عنوان مرزدار واقعی جمهوری اسلامی ایران به شمار می رود، تصریح کرد: هر زمان که داستان های قومی را در جشنواره به نمایش گذاشته اند، موفق تر بوده اند که این امر نشان از اهمیت اقوام در انقلاب دارد.
رئیس اداره فرهنگ و هنر سراوان اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی تمامی شهرستان ها دارای مجتمع های فرهنگی  و ساختمان های اداری فرهنگی شدند که می توان گفت مجتمع های فرهنگی، هنری و ارشاد اسلامی هدیه انقلاب به مردم بوده است.
 
حسین بر فعال شدن انجمن ها مانند انجمن های نمایش، موسیقی، قرآن و علم و قلم را از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی عنوان کرد.
 
انتهای پیام/
يکشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۴۲
کد مطلب: 13483
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *