800
۰

درمان التهاب معده با طب سنتی+ عوامل بروز درد و سوزش معده

پژوهشگر طب سنتی گفت: مصرف مایعات داغ و مواد غذایی محرک مانند ترشی‌ها سبب بروز معده درد در افراد می‌شود.
درمان التهاب معده با طب سنتی+ عوامل بروز درد و سوزش معده
به گزارش شستون؛ داوود حاج‌محمدخانی پژوهشگر طب سنتی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: درد معده بر اثر مشکلات سیستم گوارشی یا اختلالی در عملکرد معده بروز پیدا می‌کند و در طب سنتی و پزشکی نوین با نام التهاب معده شناخته می‌شود.
دوشنبه///مصرف آب همراه با غذا و التهاب معده عوامل اصلی در بروز معده درد+درمان
وی ادامه داد: درد معده بر اثر عواملی مانند زخم معده، التهاب بافتی، خشکی یا کاهش سطح مایعات معده و وارد شدن ضربه به سطح شکم و معده ایجاد می‌شود.
مصرف مایعات داغ عامل بروز معده درد 
حاج‌محمدخانی افزود: مصرف برخی مواد غذایی به طور موقت باعث ایجاد درد  و التهاب در معده می‌شود؛ همچنین خوردن مایعات داغ معده را ملتهب می‌کند و باعث ایجاد عارضه زخم معده می‌شود.
نیدی/
این پژوهشگر طب سنتی بیان کرد: مصرف مواد غذایی محرک مانند انواع ترشی و ادویه‌های تند سبب تحریک دستگاه گوارش و درد معده می‌شود.
بیشتر بخوانید: مشکلات گوارشی خود را اینگونه حل کنید
وی تأکید کرد: درد معده در نوزادان به علت ناسازگاری بدن آنها با شیر مادر است و به صورت نفخ بروز پیدا می‌کند؛ در بزرگسالان نیز عواملی مانند یبوست سبب ایجاد فشار بر معده می‌شود و در نهایت درد معده را ایجاد می‌کند.
معده درد نتیجه هضم ناقص غذا و فشار بر دستگاه گوارش
حاج‌محمدخانی اظهار کرد: فشار بر دستگاه گوارش و هضم ناقص غذا از دیگر عوامل ایجاد درد معده در بزرگسالان است، برای کاهش درد معده بیماران می‌توانند داروهای مختلفی را مصرف کنند.
این پژوهشگر طب سنتی ادامه داد: برای رفع زخم معده افراد باید از مصرف غذاهای محرک مانند بادمجان، عدس و موادی که هضم سنگینی دارند، پرهیز کنند.
نیدی/
وی با اشاره به اینکه برای کاهش درد معده و درمان آن مصرف فست فود را باید کاهش داد، اظهار کرد: مواد غذایی در وعده‌ صبحانه و شام باید به مقدار کافی باید و برای پیشگیری از بروز درد معده  شام را باید ۳ ساعت قبل از خواب، مصرف کرد.
حاج‌محمدخانی اضافه کرد: خوردن سریع غذا و مصرف آب همزمان با غذا، درد معده را در افراد تشدید می‌کند.
بیشتر بخوانید: رایج‌ترین علائم زخم معده چیست
این پژوهشگر طب سنتی گفت: افرادی که دچار مشکلات گوارشی و درد معده هستند باید روغن بادام شیری را به صورت خوراکی مصرف کنند و استفاده از ریشه گل ختمی و پنیرک را در برنامه روزانه خود قرار دهند.
نیدی/
وی افزود: افرادی که مبتلا به عارضه فشارخون نیستند، برای درمان معده درد خود می‌توانند از شیرین بیان، بابونه و دمنوش گیاه بابونه و بومادران مصرف کنند.
حاج‌محمدخانی یادآوری کرد: مصرف کره‌های گیاهی در کاهش التهاب و درد معده بسیار مؤثر است.
انتهای پیام/
دوشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۵۵
کد مطلب: 13578
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *