رئیس صنعت، معدن و تجارت سراوان:

تشکیل پرونده برای چهل صنف متخلف در ایام نوروز/ انجام 30 گشت مشترک در طرح ویژه نظارتی در سراوان

21 فروردين 1398 ساعت 9:00

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت سراوان گفت:از ابتدای طرح نظارت نوروزی تا پایان طرح بیش از 80 واحد صنفی و غیر صنفی توسط بازرسین اداره صنعت، معدن و تجارت به صورت گشت های مشترک و انفرادی مورد بازدید و بازررسی قرار گرفته که برای حدود 40 واحد صنفی به اتهام تخلفات تشکیل پرونده شده است.


مهرداد طاهری در گفت و گو با شستون با اشاره به اینکه طرح ویژه نظارتی ایام نوروز همزمان با سراسر کشور در سراوان نیز انجام شد، اظهار کرد:  نظارت  بر ترمینال های مسافربری، خودروهای برون شهری، آژانس های فروش بلیط، مراکز اقامتی، سیاحتی و زیارتی در قالب گشت های مشترک اجرا شده  است.

وی افزود: گشت های مشترک با همکاری ادارات مربوطه و تعزیرات حکومتی در ایام نوروز در دو شیفت صبح و عصر تا 15 فروردین در این شهرستان انجام شد.

 رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت سراوان ادامه داد: در جهت تنظیم بازار در روزهای پایانی سال 97 نمایشگاه عرضه کالاهای مورد نیاز برپا شده بود که رضایت مردم را به دنبال داشت.

طاهری خاطر نشان کرد: از هشت فروردین ماه سهمیه گوشت گرم به شهرستان اختصاص یافت که تا 18 فروردین حدود 700 لاشه میان شهروندان با قیمت مصوب 44 هزار و 400 تومان در فروشگاه های منتخب رفاه، اتکا و تعاون روستایی میان شهروندان توزیع شده  و همچنان در حال توزیع است.

وی گفت: از ابتدای طرح نظارت نوروزی تا پایان طرح بیش از 80 واحد صنفی و غیر صنفی توسط بازرسین اداره صنعت، معدن و تجارت به صورت گشت های مشترک و انفرادی مورد بازدید و بازررسی قرار گرفته  که برای حدود 40 واحد صنفی به اتهام تخلفات همچون گران فروشی، اجناس تاریخ مصرف گذشته، عدم ارائه فاکتور خرید، عدم ارائه دستورالعمل های بهداشتی وعدم درج قیمت تشکیل پرونده شده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت سراوان افزود:  ارزش ریالی تخلفات انجام شده بالغ بر 193 میلیون ریال بوده که در محل تشکیل پرونده و جهت صدور حکم  به اداره تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

طاهری تصریح کرد: با توجه به التهاباتی که در بازار شکر به وجود آمده بود، سهمیه شکر را برای حوزه صنف و صنعت در نظر گرفته شد که با برنامه ریزی انجام شده اتحادیه صنف قنادی برای جذب شکر شهرستان معرفی شده است.

وی با بیان اینکه در بخش های تابع نیز گشت های نظارتی و بازدید های مستمر انجام شده است، اذعان کرد: در طرح ویژه نظارتی ایام نوروز حدود 30 گشت مشترک  با ارگان های مرتبط تشکیل شده که در این رابطه نیز هفت پرونده  تشکیل شده است.

طاهری خاطر نشان کرد: بیشترین تخلف از نظر ریالی در بحث مرغ بوده اما بیشتر در صنف خوار و  بار و اجناس ضروری مردم تخلف رخ داده است.


انتهای پیام/الف.د
 


کد مطلب: 13899

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/interview/13899/تشکیل-پرونده-چهل-صنف-متخلف-ایام-نوروز-انجام-30-گشت-مشترک-طرح-ویژه-نظارتی-سراوان

شستون
  https://shastoon.ir