800
۱
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیز داری شهرستان سراوان‌:

استحصال دو میلیون و 200 هزار متر مکعبی آب در سازه های آبخیز داری سراوان

رئیس ادره منابع طبیعی و آبخیز داری شهرستان سراوان گفت: با توجه به بارش های اخیری که در شهرستان رخ داده 2 میلیون و 200 هزر مترمکعب توسط سازه های آبخیز داری شهرستان استحصال شده است.
استحصال دو میلیون و 200 هزار متر مکعبی آب در سازه های آبخیز داری سراوان
محمد رفیع دهقان در گفت و گو با شستون بیان کرد: با توجه به آمار بارش ایستگاه های شهرستان و بازدید های انجام شدا میزان روان آب ایجاد شده حدود ۱۵ میلیون متر مکعب بوده که از این مقدار میزان ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار متر مکعب توسط سازه های  آبخیزداری شهرستان و عمدتا در بخش مرکزی و مهرگان استحصال روان آب شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه سامانه مونسون همچنان در شهرستان فعال می باشد و احتمال بارش های رگباری در بالا دست رودخانه ها ضمن تاکید به حفظ نکات ایمنی  از اسکان و تردد در مسیر های رودخانه خودداری شود.



رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیر داری سراوان خاطر نشان کرد: دهیاران و شوراها نسبت به بازگشایی  لوله های تخلیه سازه های آبخیزداری اقدام کنند تا سازه برای آبگیری آتی آماده و از تخریب آن جلوگیری شود.

دهقان ادامه داد: با توجه به فعال بودن مونسون و آبگیری سازه های آبخیز داری شهروندان از نزدیک شدن و اقامت در محدوده حریم سد های آبخیز داری جهت تفریح، شنا و یا داخل شدن به آب تحت هر عنوان خود داری کنند.



وی تصریح کرد: از آنجائیکه در شرایط عدم وجود آب در مخازن بند های احداثی رسوبات به جا مانده، شرایط باتلاقی را ایجاد می کند که هر گونه تردد افراد و یا احشام به علت خطر فرو رفتن در گل و لای خود داری کنند.
انتهای پیام/الف. د
 
يکشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۲۸
کد مطلب: 14768
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *