800
۰
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سراوان:

متولی حفاظت از منابع آبی، امور آب است/ 22 رشته قنات در سال 97 در سراوان مرمت و باز سازی شده است

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سراوان گفت: متولی حفاظت از منابع آبی (قنوات) امور آب است و وظیفه مرمت و بازرسازی قنات ها توسط جهاد کشاورزی انجام می شود.
متولی حفاظت از منابع آبی، امور آب است/ 22 رشته قنات در سال 97 در سراوان مرمت و باز سازی شده است
به گزارش شستون،  برخی از شهروندان گشتی در شبکه های اجتماعی عنوان کردند که دو قنات این شهر که حیات منطقه به آن وابسته است در  زلزله سال 92  ریزش کرده و آب آن هدر می ورد که جهاد کشاورزی جز 50 تا 6 متر از محل مظهر یک قنات، اقدامی برای مرمت و بازسازی محل های ریزش انجام نداده که کشاورزی شهر گشت با کم شدن آب قنوات تحت تأثیر قرار  گرفته است.

یکی دیگر از شهروندان گشتی خواستار علت عدم واکنش مدیر جهاد کشاورزی شهرستان به عنوان متولی حفاظت از قنوات در قبال انتقال آب این منطقه به منطقه بم پشت شد که با استحصال و انتقال آب تمامی قنوات مجاور خشک خواهد شد.

در همین راستا شیرزاد کمالی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سراوان در گفت و گو با شستون در خصوص اعتراض و گلایمندی برخی از شهروندان گشتی در خصوص عدم واکنش جهاد کشاورزی به عنوان متولی حفاظت از قنوات این شهر، بیان کرد: متولی حفاظت از منابع آبی (قنوات) امور آب است و وظیفه مرمت و باز سازی قنوات توسط جهاد کشاورزی انجام می شود.

 وی افزود: در سال مالی 97 یک رشته از قنوات شهر گشت مرمت و قنات  دوم نیز تا پایان ماه جاری عملیات مرمت و باز سازی آن آغاز می شود.

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سراوان با بیان اینکه طرح انتقال آب توسط جهاد کشاورزی مطرح و ارائه نشده است، ادامه داد: پروژه مرمت و بازرسازی قنوات گشت در سال مالی 98 نیز به صورت مستمر وجود دارد.

 کمالی در پاسخ به سوال شهروندان گشتی که جهاد کشاورزی برای مرمت و حفاظت از قنوات چه اقداماتی انجام داده است، خاطر نشان کرد: در سال مالی 97، 22 رشته قنات با مبلغ 11 میلیارد و 870  میلیون ریال مرمت و بازسازی انجام شده است.

لازم به ذکر است، شیرزاد کمالی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سراوان در گفت و گو با یکی از رسانه ها گفته است که در این شهرستان 126 رشته قنات وجود دارد که پنج هزار و 200 هکتار از اراضی زراعی و باغی را مشروب می نماید  و از 15 هزار  هکتار اراضی و باغی شهرستان 7 هزار هکتار آن آبی است که پنج هزار و 200 هکتار آن توسط آب قنات ها آبیاری می شود.
 انتهای پیام/ 
پنجشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۴۱
کد مطلب: 14858
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *