مدیر جهاد کشاورزی سراوان:

آغاز برداشت خرما از سطح 11 هزار هکتار نخلستان های سراوان/ صادرات خرمای ربی شهرستان به کشورهای اروپایی

27 مرداد 1398 ساعت 8:28

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سراوان گفت: خرمای ربی سراوان به دلیل ارگانیک بودن مهمترین محصول صادراتی منطقه است که طی سال‌های گذشته به کشورهای اروپایی صادر شده است.


شیرزاد کمالی در گفت و گو باش شستون، با بیان اینکه خرمای ربی ارگانیک سراوان شهرت جهانی دارد، بیان کرد: کار برداشت خرما در شهرستان با خرمای ربی در نیمه اول مردادماه در بخش جالق  آغاز شده و با برداشت رقم دیر رس ماکیلی و هلیله در آبان ماه به پایان می رسد.

وی افزود: نخل کاران از سطح ۱۱هزار و ۲۸۰هکتار خرمای دیم و آبی شهرستان بیش از ۳۸ هزار و ۱۷۰تن انواع خرما برداشت و روانه بازار های داخلی و خارجی می‌ کنند. 

مدیر جهاد کشاورزی سراوان ادامه داد: خرمای ربی در سطح هشت هزار و ۳۱هکتار و خرما مضافتی در سطح سه هزار هکتار بیشترین سطح زیر کشت نخلستان های شهرستان را به خود اختصاص داده  و ۸۵۱ هکتار نیز زیر کشت  سایر ارقام شامل رنگنو، پپو، پیمازو، ماکیلی و... است.

  کمالی یاد آور شد: خرمای ربی سراوان به دلیل ارگانیک بودن مهمترین محصول صادراتی منطقه است که طی سال‌های گذشته به کشورهای اروپایی صادر شده است.

وی خاطر نشان کرد: تاکنون ۶۰۰ هکتار از نخلستان ها ی خرمای دیم منطقه مک سوخته موفق به اخذ گواهی خرمای  ارگانیک از شرکت سرس آلمان شده اند.

شایان ذکر است  از کل سطح نخلستان ها ی شهرستان ۷۰۳۱ هکتار دیم و ۴۸۵۱ هکتار آبی است.

انتهای پیام/الف.د


کد مطلب: 15083

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/interview/15083/آغاز-برداشت-خرما-سطح-11-هزار-هکتار-نخلستان-های-سراوان-صادرات-خرمای-ربی-شهرستان-کشورهای-اروپایی

شستون
  https://shastoon.ir