800
۰
به مناسبت هفته دولت انجام شد؛

توزیع و رها سازی ۲۰۰ هزار قطعه بچه‌ماهی گرمابی در آب‌بندها و منابع آبی سراوان

به مناسبت هفته دولت 200 هزار قطعه بچه ماهی گرمابی در آب بند ها و منابع آبی شهرستان سراوان توزیع و رها سازی شد.
توزیع و رها سازی ۲۰۰ هزار قطعه بچه‌ماهی گرمابی در آب‌بندها و منابع آبی سراوان
عبدالصمد دهقان در گفت و گو با شستون بیان کرد: با توجه به بارندگی‌های مناسب و آبگیری مجدد آب‌بندان‌ها و منابع آبی و همچنین وجود اقلیم و شرایط زیست محیطی مناسب برای پرورش انواع ماهیان گرمابی در سراوان به مناسبت گرامیداشت هفته دولت، مجموعا بیش از ۲۰۰ هزار قطعه بچه ماهی تامین و در ۲۰۰ هکتار از منابع آبی رهاسازی شد.
 
وی گفت: با توجه به اینکه از دیرباز صید ماهی در بندسارها و رودخانه‌های سطح شهرستان به صورت سنتی رواج داشته و یکی از منابع مهم تامین نیازهای غذایی و معیشتی مردم منطقه محسوب می‌شود اما خشکسالی‌های چندین ساله موجب کاهش ذخایر ماهیان و قدرت تکثیر طبیعی شده که برنامه‌ریزی برای بازسازی ذخایر آبزی و رهاسازی ماهی در منابع آبی مورد توجه قرار گرفت.
 
 رئیس اداره شیلات سراوان افزود: در این  راستا رهاسازی بچه ماهی در منابع آبی نقش بسزایی در تامین نیازهای معیشتی و اقتصادی جوامع روستایی منطقه دارد و موجب ایجاد اشتغال پایدار و جلوگیری از مهاجرت روستاییان خواهد شد.
دهقان خاطر نشان کرد: مجموع ظرفیت مساحت مفید پرورشی سراوان حدود ۳۰۰ هکتار منبع آبی و ۵۰ باب استخر پرورشی است که تاکنون بیش از ۲۷۰ هزار قطعه انواع بچه ماهیان گرمابی در سطح این شهرستان رهاسازی شده است و با توجه به برنامه‌ریزی انجام شده پیش بینی می‌شود پس از طی دوره پرورشی بیش از ۲۵۰ تن ماهی از منابع مختلف برداشت و روانه بازارهای داخلی سراوان و استان شود.
 
وی تصریح کرد: همچنین با توجه به تولید بچه ماهی به میزان مناسب در استخرهای به وزن رسانی بچه ماهی سراوان، در برنامه‌های آینده اداره شیلات نیز صید و حمل بچه ماهی مورد نیاز شهرستان‌های سیب و سوران و مهرستان و رهاسازی بچه ماهی در استخرهای پرورشی مناطق همجوار در دستور کار خواهد بود.
 
انتهای پیام/
دوشنبه ۴ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۳۰
کد مطلب: 15183
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *