800
۰

آیا خودروسازان در هنگام بروز حادثه مقصر می‌شوند؟

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا گفت: ۳ عامل راه، وسیله نقلیه و انسان از موضوعاتی است که افسران ما در هنگام بروز تصادفات رسیدگی می‌کنند.
آیا خودروسازان در هنگام بروز حادثه مقصر می‌شوند؟
به گزارش شستون؛ سردار سید کمال هادیانفر رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در گفت‌وگو با  باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به سوالی مبنی بر مقصر شدن خودروسازان در هنگام بروز تصادف اظهار کرد: ۳ عامل راه، وسیله نقلیه و انسان از موضوعاتی است که افسران ما در هنگام بروز تصادفات در جاده‌ها و شهرها رسیدگی می‌کنند و در فرم کروکی به آن تاکید شده است.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با بیان اینکه کروکی‌های زیادی بر اساس تشخیص کارشناس، پلیس خودروساز یا عامل راه را مقصر می‌کند و سازمان راهداری آن بخشی که در استان است را در تصادف سهیم می‌کند، افزود: طبق تحلیل های ۳سال اخیر بر اساس تصادفات ۱۱سال گذشته، اکثر مشکلات برای راه بوده و در حال حاضر نیز خودرو‌های تولید داخل ایربک و استاندارد‌های یورو ۴ و... را نیز دارند.

او بیان کرد: در مجموع، ۹۲ درصد تصادفات به عامل انسانی بر می‌گردد و راه و صنعت نسبت به خود فرد از درصد کمتری برخوردار هستند.
سردار هادیانفر گفت: متوسط واژگونی‌ها ۲۹ درصد است، اما این مقدار در هنگام اتفاق افتادن یک پیک ترافیکی تا ۴۹ درصد نیز افزایش پیدا می‌کند.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با بیان اینکه عامل واژگونی وسایل نقلیه خستگی و خواب آلودگی است، افزود: ما بار‌ها تاکید کرده‌ایم که خواب جایگزینی جزء خود خواب ندارد و رانندگان حتما باید با استراحت کامل رانندگی کنند.
او تاکید کرد: رانندگان برای هر ۲ ساعت رانندگی باید ۱۵ دقیقه استراحت داشته باشند.
انتهای پیام/
شنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۲۷
کد مطلب: 15425
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *