800
۰
در 6 ماهه نخست سال جاری انجام شد؛

رهاسازی 77 هزار قطعه بچه ماهی در 33 باب استخر پرورشی سراوان/ برداشت 45 تن ماهی تا پایان سال زراعی

رئیس اداره شیلات شهرستان سراوان گفت: مجموعاً تعداد 77 هزار قطعه بچه ماهی در بیش از 32 باب استخر پرورشی طی دو مرحله به صورت تک گونه ای با هدف تغییر در الگوی پرورشی و افزایش راندمان تولید رهاسازی شده است.
رهاسازی 77 هزار قطعه بچه ماهی در 33 باب استخر پرورشی سراوان/ برداشت 45 تن ماهی تا پایان سال زراعی
عبدالصمد دهقان در گفت و گو با شستون با توجه به وجود شرایط اقلیمی مناسب جهت پرورش ماهیان گرمابی و همچنین فراهم بودن منابع غذایی این ماهیان  و با توجه به بارندگیهای مناسب، در سال 98 براساس برنامه ریزی صورت گرفته شده و بازدیدهای کارشناسی به  عمل آمده از استخرهای شهرستان، بیان کرد:  مجموعاً تعداد 77 هزار قطعه بچه ماهی در بیش از 32 باب استخر پرورشی  طی دو مرحله به صورت تک گونه ای با هدف تغییر در الگوی پرورشی و افزایش راندمان تولید رهاسازی شده است.
وی افزود: تولیدات برداشت شده تاکنون مجموعاً 26 تن برآورد و ثبت شده، همچنین پیش بینی می شود تا پایان سال زراعی مجموعا بیش از 45 تن ماهی برداشت و به بازار مصرف شود.


فعالیت های پرورشی در حوزه منابع آبی و آب بندان های سراوان
رئیس اداره شیلات سراوان اضافه کرد: با توجه به بارندگی های  مناسب و آبگیری مجدد منابع آبی و بازدیدهای به عمل آمده در سال اخیر بیش از 200 هکتار از منابع آبی شهرستان آبگیری شده  که تاکنون بیش از 200 هزار قطعه بچه ماهی انواع کپور ماهیان در 26 منبع آّبی رها سازی شده که مجموع تولیدات برداشت شده تاکنون بیش از  106 تن برآورد شده و پیش بینی می شود تا پایان سال از منابع آبی مذکور بیش از 200 تن ماهی برداشت شود.

دهقان در خصوص تولید بچه ماهی در پروژه شاخص بوزن رسانی لارو ماهی آمور، گفت: با توجه به کمبود نهاده های شیلاتی مورد نیاز مناطق در سال 98 برای اولین بار پروژه بوزن رسانی لارو ماهیان آمور با هدف توانمندسازی جوامع روستایی منطقه و ایجاد اشتغال پایدار با تامین یک میلیون هزار قطعه لارو از مرکز تکثیر ماهیان گرمابی جنوب شرق کشور (شهرستان زهک) و رها سازی آن در دو باب استخر خاکی شروع به کار کرد.

وی در تکمیل مطلب فوق خاطر نشان کرد: پس از طی دوره رشد تاکنون مجموعا از این استخرها 100 هزار قطعه بچه ماهی آمور برداشت و در استخرهای پرورشی شهرستان سراوان و همچنین شهرستان مجاور (سیب و سوران) رها سازی شده است.

رئیس شیلات سراوان تصریح کرد:  با هدف ارتقاء کیفیت بهداشتی آبزیان در حوزه حمل و نقل و نگهداری و الگوسازی و تجهیز فروشگاه های عرضه آبزیان و ترویج آبزی پروری مکانیزه در سال 98 مجموعاً به بهره برداران در حوزه شهرستان تعدادی تور منوفیلامنتی صید ماهی، تور مخصوص حمل ماهی، تعدادی فوکا و چمکه و همچنین تعدادی مخزن عایق 100 لیتری و یخدان فلزی تحویل شده است.

دهقان اضافه کرد: همچنین در سال اخیر با هدف اقتصادی کردن فعالیت های شیلاتی و ترویج آبزی پروری مکانیزه تعداد سه دستگاه هواده برقی خریداری و به صورت ترویجی به بهره برداران شیلاتی منطقه اهدا شده است.

وی با توجه به اهمیت برگزاری دوره های آموزشی و ترویجی در ارتقاء سطح فرهنگ کشاورزی و شیلاتی و همچنین افزایش آگاهی اقشار جامعه، اذعان کرد:  اداره شیلات شهرستان در سال اخیر 
دوره آموزشی مدیریت بهداشتی و تغذیه استخرهای پرورش ماهیان گرمابی، دوره آموزشی حمل و نقل و نگهداری آبزیان ویژه فروشندگان ماهی و ناوگان حمل و نقل محصولات شیلاتی، دوره ترویجی صید و همچنین صید نمایشی در استخرهای پرورشی و همچنین جشنواره طبخ آبزیان را در شهرستان  جهت اجرا برنامه ریزی و در دستور کار قرار داده است.
دوشنبه ۶ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۱۳
کد مطلب: 15894
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *