800
۰
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان سراوان:

آنفولانزا بیماری حاد ویروسی که از طریق قطرات مایع بدن قابل انتقال است/ سالم ماندن بدن با تغذیه مناسب و ورزش مدام

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان سراوان گفت: آنفولانزا بیماری حاد ویروسی است که از طریق قطرات ریز مایع بدن که در هوا پراکنده می شود، قابل انتقال است.
آنفولانزا بیماری حاد ویروسی که از طریق قطرات مایع بدن قابل انتقال است/ سالم ماندن بدن با تغذیه مناسب و ورزش مدام
محمد باقر یوسفی رازلیقی در گفت و گو با شستون بیان کرد: آنفولانزا بیماری حاد ویروسی است که از طریق قطرات ریز مایع بدن که می تواند در نتیجه عطسه و سرفه و یا صحبت کردن در هوا پراکنده شوند، قابل انتقال است.

وی سالمندان، کودکان زیر پنج سال، زنان باردار، بیماران قلبی و ریوی، بیماران کلیوی و بیماران دارای نقص سیستم ایمنی را از جمله افراد در معرض خطر برشمرد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان سراوان به شهروندان توصیه کرد تا دست های خود را مرتب و با دقت با آب و صابون بشویند، در اماکن عمومی دستان خود را به میله، نرده و دستگیره ها نزنند.

یوسفی رازلیقی در ادامه تصریح کرد: همچنین افراد سالم از وسایل شخصی مثل لیوان به صورت مشترک استفاده نکنند، در مکان های بسته مثل تاکسی صورت خود را با پارچه و یا ماسک بپوشانند و با تغذیه مناسب و ورزش مداوم بدن خود را قوی و سالم نگه دارند.

 وی یادآور شد: افراد در صورت داشتن علایم آنفولانزا از حضور در اجتماع بپرهیزند، اگر مجبور به ترک خانه هستند حتما از ماسک استفاده کنند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان سراوان  خاطر نشان کرد: افراد بیمار هنگام عطسه  و سرفه جلوی دهان و بینی خود را با دستمال بگیرند، یک متر از دیگران فاصله داشته باشند و با آنها دست نداده و روبوسی نکنند و با استراحت و خوردن غذا و مایعات گرم بهبودی خود را تسریع دهند.

یوسفی در پایان گفت: شروع تب به صورت ناگهانی، درد عضلانی، گلو درد، سرفه و آبریزش از بینی از علائم بیماری آنفولانزا است.

 انتهای پیام/
 
چهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۲۵
کد مطلب: 16262
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *