دبیر کل انجمن ها و تشکلات دانشجویی دانشگاه پیام نور سراوان:

فعالیت بیش از 350 دانشجو در تشکل های دانشجویی دانشگاه پیام نور سراوان/ امید به کار در دانشجویان کمرنگ شده است

16 آذر 1398 ساعت 10:34

دبیر کل انجمن ها و تشکلات داشنجویی دانشگاه پیام نور مرکز سراوان گفت: بیش از 350 دانشجو در انجمن ها و تشکلات دانشگاه پیام نور مرکز سراوان در حال فعالیت هستند.


به گزارش شستون، این روزها کسب در آمد حلال، اشتغال و ازدواج به مهم ترین معضلات دانشجویان و جوانان تبدیل شده است، جوانایی که برای کسب شغل مناسب وارد دانشگاه می شوند تا با تحصیلات عالیه بتوانند آینده ای روشن برای خود رقم زنند، اما این روزها نا امیدی در چهره دانشجویان به ویژه دانشجویان سراوانی موج می زند.

عمران بلوچ سرجو در گفت و گو با شستون بیان کرد: تشکل های دانشجویی دانشگاه پیام نور در آبان ماه ۹۷ با تاسیس کانون همیاران سلامت روان با هدف بسط و گسترش فعالیت ها در حوزه سلامت و کاهش اسیب های اجتماعی آغاز به کار کرد که فعالیت های ثمر بخش در حوزه انجام گرفت و با استقبال گسترده دانشجویان همراه بود.

وی افزود: در بهمن ماه ۹۷ مرحله دوم فعالیت های فرهنگی با تاسیس ۲ کانون کارآفرینی و کانون قران و عترت و ۳ انجمن محیط زیست، انجمن نهج البلاغه،انجمن های ورزشی برادران شروع شد که در طی ۳ ماه ییش از ۳۰ برنامه متنوع فزهنگی، ورزشی و اجتماعی برگزار شد که در  نوع خود بی نظیر بود.

دبیر کل انجمن ها و تشکلات دانشجویی دانشگاه پیام نور مرکز سراوان در تکمیل مطلب فوق اضافه کرد:  مرحله سوم فعالیت ها در مهر ۹۸ با تاسیس ۳ انجمن تحت عنوان انجمن روانشناسی  فعالیت در حوره تخصصی روانشناسی و انجمن تقریب مذاهب اسلامی با هدف تلاش برای وحدت و انجمن های ورزشی خواهران تشکل شدند که در کل 3 کانون و 5 انجمن با 40 عضو  فعال و شورای مرکزی و 350 دانشجو عضو عادی انجمن ها هستند.

بلوچ سرجو همکاری با اداره  شبکه بهداشت و درمان در قالب طرح فلج اطفال در طی دو مرحله، همکاری با اداره بهزیستی در قالب طرح تنبلی چشم در پایگاه سلامت اجتماعی اندیشه فردا، برگزاری کارگاه کسب و کار های کوچک و نحوه تاسیس تعاونی ها با همکاری اداره کار و رفاه اجتماعی،  تاسیس نشریه فرهنگی اجتماعی راه نور دانشگاه که در مسابقات استانی حایز رتبه  برتر شد، برگزاری اردوهای تفریحی_فرهنگی در سطح شهرستان، برگزاری کارگاه های ازدواج آسان، سبک زندگی اسلامی، کنترل خشم ،اشنایی با اعتیاد ؛ ایدز و... و برگزاری جشن دانشجویی با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد از جمله فعالیت های انجام شده توسط تشکل های دانشجویی این دانشگاه عنوان کرد.

کمبود پشتوانه و بودجه مانع از انجام فعالیت فرهنگی دانشجویان شده است
وی خاطر نشان کرد:  در حوزه فرهنگی مشکلات عدیده ای دارند از جمله  کمبود پشتوانه و  بودجه فرهنگی برای انجام فعالیت ها چرا که بدون بودجه عملا فعالیتی هم ممکن نیست،از طرف دیگر نبود فرهنگ سرا یک نقص و کمبود است که نبود آن در جامعه و به خصوص قشر دانشجو بسیار احساس می شود.
 
دبیر کل انجمن ها و تشکلات دانشجویی دانشگاه پیام نور مرکز سراوان ازدیاد قلیان سرا  در شهرستان را مشکلات موجود در سطح شهر دانست که این معضل مانع از انجام کار فرهنگی و کمرنگ شدن فعالیت های فرهنگی شده است.


بلوچ سرجو با بیان اینکه برای رشد و توسعه فرهنگ باید تلاش بسیار زیادی انجام شود چرا که فرهنگ کاری نیست که یک روزه و یک شبه نتیجه اش معلوم شود،  از مسئولین خواست تا به قشر جوان و دانشجو نگاه ویژه ای داشته باشند چون موتور محرک جامعه در دستان دانشجویان و جوانان است.


کمرنگ شدن امید به کار میان دانشجویان
وی با اشاره به اینکه امید به کار در  میان دانشجویان بسیار کم رنگ شده است از مسولین امر خواستار افزایش و جذب افراد بومی برای هر منطقه شد چرا که افراد بومی بیشتر از مشکلات هر منطقه آگاه هستند و استفاده از افراد غیر بومی در واقع ظلم بزرگی است درحق مردم می شود.

دبیر کل انجمن ها و تشکل های دانشجویی دانشگاه پیام نور مرکز سراوان اضافه کرد: افراد غیر بومی پس از چند سال به بهانه های مختلفی  و با گرفتن انتقالی به زادگاه خود باز می گردند و اگر این افراد معلم باشند با انتقالی گرفتند کمبود معلم واختلال در سیستم آموزش و پرورش به وجود می آید.

بلوچ سرجو از استاندار، نمایندگان مجلس و همه مسولین امر خالصانه خواستار کاهش آمار بیکاری  لیسانس ها و فوق لیسانس های شهرستان شد و اذعان کرد: مهم ترین عامل کشیدن جوانان و دانشجویان به سمت کارها و شغل های کاذب و خطرناک. کمبود و  نبود شغل مناسب و یا کارخانه در این شهرستان است.
 

آسفالت بولوار منتهی به دانشگاه پیام نور مطالبه مهم دانشجویان از شهرداری
وی یادآور شد: یکی  از خواسته های بجد و مهم دانشجویان پیام نور سراوان  آسفالت ۳۰۰ متر زمین خاکی متصل به دانشگاه و بلوار مرزداران است که با توجه به وجود ارگان های مهم هنگ مرزی و اداره  کتابخانه ها و  رفت و آمد مکرر است که خاکی بودن این مسیر به یک معضل اساسی برای دانشجویان تبدیل شده است.

نماینده دانشجویان پیام نور سراوان تصریح کرد: از دیگر خواسته های دانشجویان پیام نور سراوان ایجاد آزمایشگاه روانشناسی در دانشگاه پیام نور است و  با توجه به اینکه بیش از ۱۰۰۰ دانشجو در این حوزه فعالیت می کنند، بیشتر مباحث در این حوزه را باید آزمایش کرد  تا به نتیجه مطلوب دست یافت.

بروز مشکلات در برگزاری همایش ها با نبود سالن اجتماعات مناسب در دانشگاه پیام نور 
بلوچ دبا اشاره به اینکه  کتاب های کتابخانه این دانشگاه از کتاب های قدیمی تشکیل شده و یا اینکه مربوط به رشته های هستند که ارایه نمی شوند از مسولین امر درخواست  کرد که به این موضوع رسیدگی کنند و ادامه داد: نبود سالن اجتماعات مناسب برای برگزاری همایش ها و کنفرانس ها به یک مشکل مهم و اساسی در این دانشگاه تبدیل شده که  مجبور هستند برای برگزاری جشن ها و همایش ها به دیگر ارگان های دولتی متوسل شوند که قطعا مشکلاتی را به همراه خواهد داشت.

وی حذف کار دانشجویی در این مرکز را یکی از معضلات دانست که قطعا اگر مجدد این امر انجام شود انگیزه و تلاشی بیشتری برای انجام کار فرهنگی به وجود خواهد آمد، و در پایان گفت: به امید روزی که دانشجویان  امروز هم مثل دانشجویان دیروز از حق و حقوق خود و مروم دفاع کنند و علیه تعارض ها و بی عدالتی ها قد علم کنند و باعث رشد و شکوفایی جامعه  اسلامی و آرمانی شوند.

انتهای پیام/
 


کد مطلب: 16300

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/interview/16300/فعالیت-بیش-350-دانشجو-تشکل-های-دانشجویی-دانشگاه-پیام-نور-سراوان-امید-کار-دانشجویان-کمرنگ-شده

شستون
  https://shastoon.ir