800
۰
حاجی دلیگانی:

روحیه «استقلال طلبی» و «ما می‌توانیم» دستاورد انقلاب اسلامی است/ مدیران نفوذی باعث نابسامانی‌های اقتصادی‌اند

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه روحیه استقلال طلبی و عدم وابستگی و «ما می توانیم» ثمرات انقلاب اسلامی در اقتصاد ایران است، گفت: برخی نمی‌خواهند اقتصاد ایران رشد کند و با نفوذ افرادی باعث نابسامانی در اقتصاد کشور شده‌اند.
روحیه «استقلال طلبی» و «ما می‌توانیم» دستاورد انقلاب اسلامی است/ مدیران نفوذی باعث نابسامانی‌های اقتصادی‌اند
به گزارش شستون؛ حسینعلی حاجی دلیگانی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در مورد دستاوردهای اقتصادی انقلاب اسلامی اظهار داشت: قبل از انقلاب روزانه 6 میلیون بشکه نفت صادر می‌شد در حالی که جمعیت کشور 36 میلیون نفر بود ولی کشور را به صورت کاملا نفتی اداره می‌کردیم یعنی با بازگشت دلارهای نفتی رونق ظاهری به وجود می‌آمد که اثر نامطلوب از جمله نفتی  شدن اقتصاد ایران داشت که در آن زمان به اوج خود رسید و چنان وابسته شدیک که هنور جدا کردن آن سختی‌های دارد.
به گفته وی اقتصاد نفتی فرهنگ جامعه را از تولید محوری به سمت مصرف گرایی صفر سوق داد اما با پیروزی انقلاب اسلامی تلاش شد که روند اقتصاد ایران به سمت  استقلال اقتصادی حرکت کند به خصوص در بخش کشاورزی و صنعت گام‌های بلندی برداشته شد که پیشرفت‌های چشمگیری داشتیم.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس مشکلات فعلی اقتصاد ایران را حاصل مدیران نفوذی دانست و اظهار کرد: کسانی که نمی‎خواستند اقتصاد ایران رشد کند با نفوذ افرادی به نحوی باعث کوتاهی هایی شدند که امروز برخی مشکلات در جامعه وجود دارد و برای حل آن نیازمند تزریق مدیرانی از جنس شهید سلیمانی هستیم تا بتوان اقتصاد ایران را اصلاح کرد.
حاجی دلیگانی با اشاره به اینکه امروز در بخش‌هایی مانند فولاد و  یا تولید محصولات کشاورزی رتبه‌های نخست را در دنیا و منطقه داریم، گفت: روحیه استقلال طلبی، خوداتکایی، عدم وابستگی و ما می توانیم ثمرات انقلاب اسلامی است.
وی تصریح کرد: آفت اقتصاد ایران افرادی هستند که اعتقادی به اهداف و آرمان‌ها و دستاورهای انقلاب اسلامی ندارند و در عین حال مسوولیت‌هایی هم در کشور دارند ولی وظیفه خود را انجام نمی‌دهند و باعث نابسامانی‌ها در اقتصاد ایران شده‌اند که بایستی الگوی مدیریتی شهید سلیمانی را در قوه مجریه و بخش‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی ایجاد شود که می‌‎تواند کارگشای مشکلات ما باشد؛ مدیرانی که اعتقاد به کار ایرانی داشته باشند.
انتهای پیام/ن
 
شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۵۱
کد مطلب: 17088
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *