800
۰
دبیر انجمن مردم نهاد شهروند پویای امروز خبر داد؛

اعزام تیم سحر سمن شهروند پویای امروز به مناطق سیل زده جنوب استان

عمران بلوچ سرجو از اعزام تیم سحر (ساماندهی و حمایت روانی ) انجمن مردم نهاد شهروند پویای امروز به مناطق سیل زده جنوب استان خبر داد.
اعزام تیم سحر سمن شهروند پویای امروز به مناطق سیل زده جنوب استان

عمران بلوچ سرجو دبیر انجمن مردم نهاد شهروند پویای امروز شهرستان سراوان در گفت و گو با شستون بیان کرد: تیم تخصصی روانشناسی انجمن شهروند پویای امروز با 13 روانشناس به مدت 4 روز (از 15 الی19 بهمن ماه) با همکاری اداره بهزیستی شهرستان سراوان و مشاورین تخصصی  به  مناطق سیل زده جنوب استان اعزام شدند.

وی افزود: به طور معمول در حوادث و بلایا توجه ویژه به بعد سلامت جسمی، اقتصادی و تغذیه ای معطوف و متاسفانه توجه کمتری به بعد روانی افراد آسیب دیده می شود لذا انجمن شهروند پویای امروز جهت انجام حمایت های روانی و اجتماعی در راستای کاهش بلایا، تیم سحر (ساماندهی حمایتهای روانی) را تشکیل، و به منطقه سیل زده اعزام کرد.

دبیر انجمن شهروند پویای امروز شهرستان سراوان گفت: از مهمترین آسیب های روانی در بلایا «آسیب روانی پس از حادثه» می باشد،که می تواند مشکلات روحی روانی را به خصوص برای کودکان به وجود بیاورد و از آنجایی که کودکان و نوجوانان، سرمایه و آینده سازان کشور عزیزمان هستند، سلامت روان آنان در آینده کشور تاثیربسزایی خواهد داشت.

بلوچ سرجو در پایان خاطر نشان کرد:  این برنامه شامل گفتگو و ارائه ی مشاوره  روانی به خانواده های درگیر سیل، ارائه مشاوره تحصیلی و همچنین  توزیع اسباب بازی و انجام بازی های کودکانه بود که به مدت چهار روز انجام می شود.

 انتهای پیام/
سه شنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۳۸
کد مطلب: 17161
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *