800
۰
کارشناس مسائل سیاسی:

آمریکا بزرگترین جنایت کار تاریخ بشریت/کرونا نباید باعث غفلت از دشمنان شود

فرشته عسکری گفت: آمریکا برای رسیدن به اهداف خود از هر فرصتی برای ضربه زدن به کشورهای مختلف استفاده خواهد کرد.
آمریکا بزرگترین جنایت کار تاریخ بشریت/کرونا نباید باعث غفلت از دشمنان شود
به گزارش شستون؛ فرشته عسکری مدرس دانشگاه و کارشناس سیاسی در گفت و گو با پایگاه خبری اوشیدا گفت: ایالات متحده آمریکا برای نمایش قدرت خود و دستیابی به اهداف جنگ طلبانه، در اقدامی جسورانه در ژوئن ۱۹۱۷، حدود ۱۴ هزار سرباز خود را در سواحل فرانسه پیاده نمود تا جنگ و کشتار در اروپا به اوج خود برسد و بتواند فرانسه را از حمله و تصرف آلمان برهاند. بنابراین با اتحاد متفقین که آمریکا، فرانسه و بریتانیا در راس بودند پیروزی در جنگ برای آنها حاصل شد.

وی افزود: بدین ترتیب جنگی که به بهای جان ۴۰ میلیون انسان در جهان تمام شده بود، مقدمه ای شد برای گسترش نفوذ اقتصادی و قدرتمندی آمریکا در جهان. بانک‌های آمریکایی تبدیل به یکی از بزرگترین وام‌دهنده‌گان به کشورهای شکست خورده و خسارت دیده، شده بودند و روز به روز هم در عرصه جهانی قدرتمند تر می‌شدند. در این زمینه تحرکات سیاسی برای تشکیل جامعه ملل و اقدامات انسان دوستانه زمینه ساز روند قدرتمند تر شدن بود.

وی گفت: گذشته از دخالت آمریکا در جنگ جهانی اول، این جنگ به عنوان یکی از بزرگترین جنایات بشری در کل تاریخ و بالاخص در تاریخ اروپا محسوب می شود. تلفات این جنگ، تا آن تاریخ در کل جهان بی‌سابقه بود. در جنگ جهانی اول برای نخستین بار از سلاح های شیمیایی استفاده شده بود، بمباران هوایی مناطق غیرنظامی، کشتار غیرنظامیان به صورت گسترده و به خاک و خون کشیده شدن چندین کشور غربی صورت گرفته بود. جنگی که مسببان آن نیز غربیان بودند که امروزه ادعاهای مربوط به حقوق بشر و صلح‌دوستی را چنان مطرح می‌نمایند که این حجم از جنایت و کشتار را در مخیله نمی گنجاند.

عسکری بیان داشت: جنگ و خشونت در طی جنگ جهانی اول تنها محدود به چند سال نبود. عواقب و پیامدهای این جنگ ویرانگر تا سالها منطقه اروپا و حتی سایر مناطق را نیز تحت تاثیر قرار داد. نقطه پایانی چندین پادشاهی از جمله پادشاهی های عثمانی، اتریش مجارستان، آلمان و روسیه تزاری شد، غرامتهای سنگین بر آلمان، مقدمه جنگ جهانی دوم شد و در نهایت هم به ظهور فاشیسم در ایتالیا انجامید.

کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: میزان تلفات نظامیان و غیرنظامیان در پایان جنگ جهانی اول با شیوع "آنفلوآنزای اسپانیایی" که مهلک ترین اپیدمی آنفلوآنزا در تاریخ به شمار می رود، به شدت افزایش یافت. در اثر جنگ جهانی اول، میلیون ها نفر از خانه هایشان در اروپا و آسیای صغیر آواره یا بی خانمان شدند. تلفات مالی و صنعتی بویژه در فرانسه و بلژیک یعنی جایی که نبردها سنگین تر از سایر نقاط بود فاجعه آمیز بود.

عسکری تصریح کرد: جنگ جهاني اول منجر به نابودي ۴ امپراتوري روسيه، آلمان، اتريش - مجارستان و عثماني مي گردد و كشورهاي جديدي از بطن امپراتوري هاي منقرض شده، تاسيس شده و يا دوباره احيا مي شوند.

وی همچنین گفت: با مروری کوتاه بر اقدامات جنگ‌ طلبانه غرب و بالاخص آمریکا با اهداف سلطه جویانه و قدرت‌طلبانه در طی جنگ جهانی اول به این نتیجه کوتاه می توان دست یافت که این اقدامات خشونت‌طلبانه قدرت‌های غربی که به کشته و زخمی شدن دهها میلیون انسان انجامید، خود چیزی کمتر از تروریسم نبود؛ آن هم در بعد جهانی که توانستند چندین و چند کشور اروپایی و غیر اروپایی را به خاک و خون کشیده و سرنوشت ملتها و دولت ها را در مسیر مطلوب خودشان قرار دادند. اقدامات خشونت‌طلبانه ای که در جهان امروز از طرف هیچ دولت و جامعه‌ای قابل پذیرش نیست.

عسکری گفت: در طول جنگ جهانی دوم و جنگ ویتنام آمریکایی ها ۶۷۰۰ هزار تن بمب بر روی ویتنام جنوبی و شمالی و مناطق مرزی کشورهای همجوار ریختند که معادل ۲۰ بمب اتم از نوع به کار رفته در هیروشیما بود.

وی افزود: این در حالی است که متفقین در طول جنگ جهانی دوم با احتساب بمب های اتمی هیروشیما و ناکازاکی حدود ۳۴۰۰ هزار تن بمب بر روی مناطق مختلف اروپا_آسیا و اقیانوسیه ریختند .

این مدرس دانشگاه تصریح کرد: این حجم بالا از عملیات هوایی آمریکا در جنگ ویتنام علیه کشوری صورت گرفت که دو بخش شمالی و جنوبی آن مجموعا ۳۳۰ هزار کیلومتر مربع یک پنجم مساحت ایران وسعت داشتند.

وی ادامه داد: حمله شیمیایی ارتش عراق به سردشت با هزاران مصدوم و بیش از ۱۱۰ کشته بر جای گذاشت که در بستری از بی تفاوتی ایالات‌متحده آمریکا نسبت به استفاده عراق از سلاح های شیمیایی علیه ایران صورت گرفت، بی تفاوتی همراهانی که مدتی بعد به بمباران شیمیایی حلبچه با بیش از ۵ هزار کشته منجر شد .

کارشناس مسائل سیاسی افزود: تصمیم دولت متحده آمریکا برای حمایت از عراق که در دستورالعمل امنیت ملی شماره ۱۱۴ ایالات متحده آمریکا در تاریخ ۲۶ نوامبر ۱۹۸۳ توضیح داده شده و تصریح دارد باید با استفاده از هر اقدام لازم و قانونی جلوی شکست عراق در مقابل ایران گرفته شود .

وی گفت: اینکه چه مسائلی باعث شد که سکوت و عدم واکنش جامعه بین‌الملل را در ارتباط با حملات غیر انسانی و کشته شدن چند هزار شهروند غیرنظامی بی گناه به ارتباط ایران با جامعه جهانی به ویژه قدرت های اصلی در نظام حاکم باز می گردد زیرا امریکا و بسیاری از کشورهای شرق و غرب و خود منطقه به دنبال آن بودند تا انرژی صدور انقلاب را در سطح منطقه از راههای مختلف از جمله بروز جنگ تخلیه کنند و حتی بسیاری از کشورهای اروپایی مثل فرانسه و آلمان، و شوروی سابق به طور مستقیم و غیرمستقیم در تقویت و گسترش توان تسلیحاتی رژیم بعث عراق نقش جدی داشتند و این خود سند آشکار جنایات مدعیان حقوق بشر بود.


انتهای پیام/
شنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۰۶
کد مطلب: 17800
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *