800
۰
در راستای پیشگیری از شیوع کرونا در جنوب شرق کشور؛

روستاهای دورافتاده و مرزی سیستان و بلوچستان ضدعفونی شد/ غربالگری بیش از 7هزار زائر پاکستانی در مرز میرجاوه

مصطفی احمدی مقدم سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان میرجاوه از افزایش ظرفیت تخت های بیمارستانی با استقرار درمانگاه موقت در پایانه مرزی این شهرستان و غربالگری بیش از 7هزار زائر پاکستانی در راستای پیشگیری از کرونا خبر داد.
روستاهای دورافتاده و مرزی سیستان و بلوچستان ضدعفونی شد/ غربالگری بیش از 7هزار زائر پاکستانی در مرز میرجاوه
به گزارش شستون؛ به نقل از لادیز؛این روزها شیوع ویروس کرونا به دغدغه اصلی مردم جهان مبدل شده و بسیاری از کشورهای مدعی تمدن و ثروت را در زمینه بهداشت و درمان دچار چالش های اساسی کرده است.

اگرچه این ویروس دردسرهای زیادی را برای کشور ما نیز به همراه داشته است اما از همان روزهای ابتدایی شیوع کرونا مردم و مسئولین برای مقابله با این دشمن نامرئی بسیج شدند و همه امکانات و توان خویش را برای شکست کرونا به کار بسته اند و برخلاف تمام تبلیغات منفی شبکه های معاند درباره کمبود امکانات در ایران؛نظام بهداشت ودرمان کشور حتی در شهرستانی مرزی مانند میرجاوه، خدمات شایسته ای را به بیماران ارائه کرده و روند کنترل بیماری و بهبود بیماران در کشور سیر صعودی داشته است.

پیشگیری از کرونا با تلاشی شبانه روزی

مصطفی احمدی مقدم سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان میرجاوه در گفت و گو با لادیز، بیان کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا، مطایق دستور ستاد بحران پیشگیری از ویروس کرونا در شهرستان، کلیه اقدامات پیشگیری از قبیل گندزایی ادارات و معابر سطح شهر ، ضد عفونی کردن محوطه و سرویس های بهداشتی در پایانه مرزی و بخش های مختلف شهرستان با کمک نهادهای مختلف و گروه های جهادی به طور مرتب در حال انجام است.

وی افزود: همکاران بهداشت و درمان شهرستان از آغاز شیوع ویروس کرونا به صورت شبانه‌روزی در پایگاه دائمی مستقر در مرز میرجاوه استقرار یافته‌اند و کنترل‌های لازم را انجام می‌دهند.
 
 

وی خاطرنشان کرد: ماسک و مواد ضد عفونی کننده توسط دانشگاه علوم پزشکی زاهدان برای کلیه پرسنل در بیمارستان دارالشفای میرجاوه مهیا و در اختیار آنان قرار داده شده است.

احمدی مقدم  با بیان اینکه با ثبت اولین مورد مثبت کرونا در شهرستان، مراقبت های شدیدتری در شهرستان در حال اجراست، تاکید کرد: هم اکنون بخشی از بیمارستان دارالشفا میرجاوه را با ۱۵تخته خواب با تجهیزات و دستگاه های تنفسی برای پذیرش بیماران کووید ۱۹ آماده کرده ایم و بخشی مجزا از فضای بیمارستان به نام بخش بحران تشکیل شده و افراد مشکوک به کرونا به این بخش منتقل می شوند تا تماسی با فضای داخلی بیمارستان و سایر بیماران نداشته باشند.
 

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان میرجاوه گفت: علاوه‌بر آماده‌باش تمامی پرسنل بیمارستان‌ میرجاوه، تعداد ۱۰ تخت بستری در درمانگاهی موقت به همراه پزشک، کادر درمانی و یک دستگاه آمبولانس در پست مرزی مستقرشده است.

وی عنوان کرد: از ابتدایی شیوع بیماری کرونا بالغ بر هفت هزار نفر زائر و مسافر پاکستانی از پایانه مرزی میرجاوه خارج شده اند که همه این مسافران غربالگری شده و برای همه آنها گواهی سلامت صادر شده است.

احمدی مقدم افزود: اقدامات آموزشی، پیشگیرانه، غربالگری، تب‌سنجی با دستگاه‌های دیجیتالی و صدور کارت سلامت در اسرع وقت از جمله اقدامات عوامل بهداشت و درمان در مرز میرجاوه به شمار می‌رود.

و دست‌اندرکاران شبکه بهداشت و درمان این شهرستان تمام همت خود را به کار گرفته‌اند تا شیوع ویروس کرونا را کنترل کنند و مردم نیز باید همکاری لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/
يکشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۲۹
کد مطلب: 17944
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *