800
۰
نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی؛

دشمنان به دنبال تیره کردن رابطه ما با همسایگان هستند/ایران همواره میزبان خوبی برای مهاجرین افغان بوده است

حبیب الله دهمرده گفت: پس از انقلاب میلیون ها مهاجر افغان به ایران وارد شده و در این سال ها به عنوان میهمان از بسیاری از خدمات کشورمان همچون دیگر شهروندان ایرانی بهره برده اند.
دشمنان به دنبال تیره کردن رابطه ما با همسایگان هستند/ایران همواره میزبان خوبی برای مهاجرین افغان بوده است
به گزارش شستون؛ حبیب الله دهمرده نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با اوشیدا گفت: قرن هاست که بین کشور ایران و افغانستان روابط دوستانه برقرار است.

وی با بیان اینکه روابط دوستانه ایران و افغانستان محدود به دهه اخیر نیست تصریح کرد: شهروندان سیستان و بلوچستانی با کشور افغانستان ازدواج فامیلی برقرار کرده اند و ارتباط این دو کشور امری اجتناب ناپذیر است چرا که هر دو کشور فارسی زبان هستند و حتی بسیاری از ایرانیان آنها را هموطن خود می دانند.

دهمرده بیان کرد: در استان سیستان و بلوچستان، بخش بزرگی از طوایف در افغانستان حضور دارند که این نشان از روابط فامیلی ایران و افغانستان دارد.

وی با اشاره به اینکه رسانه های استکبار جهانی سال هاست به دنبال بهانه ای برای نشان دادن چهره غیر واقعی  از انقلاب اسلامی هستند خاطرنشان کرد: به دلیل علنی شدن رفتار نژاد پرستانه آمریکایی ها،آنها در نظر دارد تا اذهان عمومی را بر روی ایران معطوف کند و بهانه های مضحک و خنده داری را مطرح می کند.

نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: تصادفات جاده ای مختص جاده های ایران نیست بلکه در بسیاری از کشورهای جهان رخ می دهد، در خود ایران نیز بسیاری از هموطنان سالانه جان خود را در حوادث رانندگی از دست می دهند.

وی بیان کرد: در جاده زابل به زاهدان نیز حتی به دلیل رانندگی متفاوت رانندگان افغان بسیاری از ایرانیان با حادثه رو به رو شده اند و حتی جان خود را از دست داده اند.

دهمرده گفت: نباید انتظار بیش از این از رسانه های بیگانه داشت، آنها به دلیل پول هنگفتی که از آمریکا و آل سعود دریافت می کنند وظیفه دارند تا به نحوی مسائل این چنینی را به ایران ربط دهند تا مردم به اتفاق غیر انسانی چند روز قبل پلیس آمریکا واکنش نشان ندهند.

وی ابراز داشت: پس از انقلاب اسلامی نیز میلیون ها مهاجر افغانستانی به ایران مهاجرت کرده اند که اکنون همانند ایرانیان شهروند محسوب می شوند این در حالی است که در کشورهای به ظاهر مدافع حقوق بشر برای مهاجرین کمپ های غیر استاندارد تشکیل داده اند و افراد را در این مکان ها نگهداری می کنند.

وی خاطرنشان کرد: رهبران آمریکا حتی شهروندان خود را نیز درجه بندی کرده اند و به شهروندان درجه چندم احترام کمتری قائل هستند، این درحالی است که در ایران، مهاجران افغان جزو شهروندان ایرانی محسوب می شوند.

وی بیان کرد: بسیاری از اتباع افغانی در استان، امکانات بهداشتی و درمانی رایگان دریافت می کنند، اما در خود کشوری همچون آمریکا برای درمان ویروس کرونا ابتدا شهروندان درجه اول را پذیرش کردند.

 وی گفت: ایرانیان در کل دنیا به مهمان نوازی مشهور هستند، و باید اظهار نظر در مورد ایران را به خود مهاجران افغان واگذار کرد نه رسانه هایی که برای دریافت پول از آب گل آلود ماهی می گیرند.


انتهای پیام/
سه شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۱۰
کد مطلب: 18741
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *