800
۰
مسئول کمیته ورزش بانوان و مدرس دانشگاه :

ورزش شدید سیستم ایمنی بدن را تضعیف می کند/تغذیه مناسب و نرمش نجات بخش بدن از بیماری هاست

مهین خیرخواه شستان گفت: تمرینات ورزشی شدید یا رژیم های غذایی خاص باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن می شوند به واسطه افزایش هورمون های استرسی مانند کورتیزول است، این هورمون، دشمن سیستم ایمنی است و در اثر استرس های روانی به میزان بسیار زیادی در بدن ترشح می شود، پس هر گونه فشار و استرس و به ویژه استرس های روانی را از خود دور کنید.
ورزش شدید سیستم ایمنی بدن را تضعیف می کند/تغذیه مناسب و نرمش نجات بخش بدن از بیماری هاست
مهین خیرخواه شستان مسئول کمیته ورزش بانوان شهرستان سراوان و مدرس دانشگاه در گفت و گو با شستون با اشاره به اینکه ورزش و سلامتی مساوی با شکست کرونا است، بیان کرد: بالابردن سیستم ایمنی بدن  از مهمترین مواردی  است که می تواند فرد را  از دست این ویروس منحوس نجات دهد.

وی با بیان اینکه بهتر است برای در امان ماندن  از ابتلا به کووید 19  از حضور و فعالیت بدنی در باشگاه ها و استخرهای عمومی  خود داری کنیم، افزود: در شرایطی که  بسیاری از افراد قرنطینه خانگی هستند و تحرک بسیار کم و بسیار پایینی دارند مطمنا توانایی بدن هم پایین خواهد بود این که شخصی که در خانه است و تحرک و فعالیت بدنی ندارد بی شک دچار اضافه وزن خواهد شد.

این مدرس دانشگاه ادامه داد: اما چه باید کرد همه می دانیم که اگر شخصی از آمادگی خوب  قلبی و تنفسی بر خوردار باشد با ویروس کرونا راحت تر می تواند مقابله کند و به راحتی آن را شکست دهد، اما جدای این که همه ملزم به رعایت پروتکل های بهداشتی هستیم در کنار باید به همین نسبت تحرک و فعالیت بدنی مناسب به مدت 30 دقیقه  برای بالا بردن سیستم ایمنی بدن داشته باشیم.
 
خیرخواه شستان با توجه به اینکه رعایت تغذیه مناسب و فعالیت ورزشی مشخص  باید در اولویت های زندگی در این روزها قرار بگیرد، خاطر نشان کرد: اما چند توصیه برای ورزش عبارت اند از این که 
کسانی که تا کنون ورزش نکرده اند بهتر است در حال حاضر از انجام فعالیت ورزشی سنگین خود داری کنند و با بلکه ورزش سبک و در حد  فعالیت های پیاده روی ورزش با وزن بدن و  فعالیت هایی که شدت کم دارند را انجام دهند زیرا تمرینات و فعالیت های شدید ورزشی خود باعث  کاهش سیستم  دفاعی خواهد شد.

وی در تکمیل مطل فوق با اشاره به اینکه بنابر این ورزش کردن با شدت زیاد و سنگین و طولانی مدت در دوران کرونا ممنوع می باشد، تصریح کرد:  زمانی که قصد ورزش دارید با توجه به این که عمق نفس  کشیدن ها شدید تر خواهد بود بهتر که در فضای باز و مطمن و خلوت و یا در منزل  ورزش کنید زیرا در فضا های کوچک سالن های ورزشی و اگر ویروس کرونا وجود داشته باشد احتمال ابتلا به کرونا  بیشتر خواهد شد.


انجام تمرینات شدید تر اثرات زیان باری بر بدن دارد
مدرس دانشگاه گفت: ورزش کردن در حد متوسط می تواند سیستم ایمنی بدن را قوی تر از زمانی که بی تحرک هستید کند اما انجام تمرینات شدید تر اثرات زیان باری بر بدن افراد خواهد گذاشت.

خیرخواه شستان اذعان کرد: ورزشکارانی که در دوره تمرینات شدید ورزشی هستند حتما باید در وهله اول پروتکل های  بهداشتی را رعایت کنند، از خشک شدن دهان حین تمرینات و مسابقات جلوگیری شود، برای استفاده از آب  به هیچ عنوان  از وسایل مشترک و بطری آب مشترک استفاده نشود،  رعایت بهداشت شخصی نکته مهمی است که ورزشکاران عزیز باید در نظر داشته باشند و زمان کافی استراحت بین جلسات تمرینی حتما در نظر گرفته شود.

وی تصریح کرد: تمرینات ورزشی شدید یا رژیم های غذایی خاص باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن می شوند به واسطه افزایش هورمون های استرسی مانند کورتیزول است، این هورمون، دشمن سیستم ایمنی است و در اثر استرس های روانی به میزان بسیار زیادی در بدن ترشح می شود، پس هر گونه فشار و استرس و به ویژه استرس های روانی را از خود دور کنید.

انتهای پیام/
چهارشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۱۶
کد مطلب: 19083
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *