800
۰
یر جهاد کشاورزی شهرستان نیکشهر:

نیکشهر یکی از قطب‌های مهم کشاورزی در تولید برنج/ زمینه اشتغال هزار و ۲۷۰نفر فراهم شد

حبیب رئیسی گفت: هزار و ۲۷۰ نفر در کار کاشت، داشت و برداشت برنج در سطح این شهرستان مشغول به کار هستند.
نیکشهر یکی از قطب‌های مهم کشاورزی در تولید برنج/ زمینه اشتغال هزار و ۲۷۰نفر فراهم شد
به گزارش شستون؛ به نقل از عصرهامون، هنگامی که نامی از محصول برنج برده می شود، مناطق شمالی کشور در ذهن تداعی می شود جایی که شالیزارها به برکت آب و هوای این مناطق اراضی پرآب و در واقع غرق آب هستند.

در این میان اما علیرغم باورهای موجود که سیستان وبلوچستان را سمبل کویری و کم آبی می دانند وجود شرایط بسیار مناسب و مستعد کشاورزی در جنوب استان موجب شده است تا سالیانه دو بار در فصل زراعی برنج در این مناطق کاشت و برداشت شود که در این بین شهرستان های نیکشهر، سرباز، سراوان، ایرانشهر و مناطقی از شهرستان خاش خوش درخشیدند.
نیکشهر یکی از قطب‌های مهم کشاورزی در تولید برنج است

حبیب رئیسی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نیکشهر  در گفت وگو با خبرنگار ما با بیان اینکه امکان کشت و برداشت دو نوبت برنج در یک قطعه زمین در یک سال زراعی وجود دارد، گفت: این شهرستان به علت شرایط اقلیمی و وضعیت مساعد آ‌ب و هوایی یکی از قطب‌های مهم کشاورزی درتولید برنج است.

وی با بیان اینکه امسال ۸۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به کشت برنج اختصاص یافته است، افزود: مرحله‌ نخست کشت برنج از بهمن آغاز و انتقال نشا به زمین اصلی اسفندماه و زمان برداشت آن نیمه‌ نخست خردادماه انجام می‌شود.

به گفته این مقام مسئول؛ در کشت دوم زمان خزانه‌گیری از نیمه‌ دوم خردادماه تا نیمه‌ نخست تیرماه و زمان انتقال نشا به زمین اصلی از نیمه‌ دوم تیرماه تا نیمه‌ دوم مردادماه و زمان برداشت از اواخر شهریور آغاز و تا اول مهرماه  انجام می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نیکشهر بیان کرد: در کشت نخست ارقام پرمحصول و اصلاح شده با طول دوره‌ی رشد۸۵ تا ۹۵روز شامل شفق- شیرودی- ندا- نعمت با متوسط عملکرد پنج هزار و ۵۰۰ کیلوگرم در هکتار و در کشت دوم ارقام محلی با طول دوره‌ی رشد ۱۱۰ تا ۱۳۰روز شامل صدری- چمپا- سیاه با متوسط عملکرد ۲ هزار و۳۰۰کیلوگرم در هکتار است.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان فصل برداشت بیش از سه هزار و ۵۰۰ تن شلتوک برداشت شود و بیشتر محصول برداشت شده در سطح شهرستان مصرف و مازاد آن به شهرستان‌های هم‌جوار ارسال می‌شود.

رئیسی خاطر نشان کرد: در حال حاضر هزار و ۲۷۰ نفر در کار کاشت، داشت و برداشت برنج در سطح شهرستان نیکشهر مشغول به کار هستند.

انتهای پیام/
شنبه ۱۴ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۱۴
کد مطلب: 19139
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *