800
۰
نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی:

اجماع جهانی ضد اقدامات خصمانه آمریکا ایجاد شود/ جمهوری اسلامی ایران توانایی پاسخگویی علیه تعرضات آمریکا را دارد

محمد سرگزی گفت: باید اجماع جهانی علیه اقدامات متجاوزگرانه دولت آمریکا ایجاد تا در مقابل این کارهای خصمانه ایستادگی شود.
اجماع جهانی ضد اقدامات خصمانه آمریکا ایجاد شود/ جمهوری اسلامی ایران توانایی پاسخگویی علیه تعرضات آمریکا را دارد
به گزارش شستون؛ محمد سرگزی، نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با عصرهامون بیان کرد: آمریکا باز هم با نقض قوانین بین المللی اقدام دیگری انجام داده است و جنگنده های این کشور برای هواپیمای مسافربری ایرانی مزاحمت ایجاد کردند.

وی بیان کرد: این اقدام نقض آشکار قوانین بین المللی است و دولت ایالات متحده با این کار، دوباره خصومت خود را نسبت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نمایان کرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قطعا این کار آمریکا آخرین اقدام برای دشمنی با جمهوری اسلامی ایران نیست، صرف نظر از پیگیری های حقوقی که در این رابطه باید انجام شود، لازم است اجماع جهانی برای برخورد با حرکت های خارج از قواعد بین امللی آمریکا در دنیا صورت گیرد.

به گفته این نماینده، دولت آمریکا رفتارهای خبیثانه خود را در رابطه با دیگر کشورها هم انجام می دهد و جمهوری اسلامی ایران توانایی پاسخگویی کافی و وافی به اقدامات خبیثانه این کشور را دارد، اما قطعا این نوع فعالیت های متکبرانه و جسورانه نیروهای تروریست آمریکایی دامن کشورهای دیگر را خواهد گرفت.

سرگزی ادامه داد: باید اجماع جهانی علیه اقدامات متجاوزگرانه دولت آمریکا ایجاد شود تا در مقابل این کارهای خصمانه ایستادگی شود و دستگاه دیپلماسی کشورمان هم این موضوع را پیگیری کند، علاوه بر پیگیری در نهادهای حقوقی و بین المللی باید با ایالات متحده به واسطه عدم رعایت موازین بین المللی برخورد شود.

گفتنی است، جمعه شب گذشته پرواز ۱۱۵۲ شرکت هواپیمایی ماهان مسیر تهران - بیروت پس از طی حدود ۲ ساعت پرواز بر فراز خاک سوریه مورد تهدید دو فروند هواپیمای جنگنده آمریکایی قرار گرفت، این اقدام کاهش سریع ارتفاع، دور کردن هواپیما از خطر احتمالی توسط خلبان، زخمی شدن تعدادی از مسافران و در نهایت فرود اضطراری هواپیمای را در پی داشت.

انتهای پیام/
 
 
چهارشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۰۷
کد مطلب: 19611
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *