800
۰
رئیس دامپزشکی شهرستان سراوان بیان کرد:

نظارت سه روزه اکیپ های شبکه دامپزشکی در عید قربان بر ذبح دام/ گوشت پس از 24 ساعت فریز شدن مصرف شود

عبدالحسین محبوبی گفت: اکیپ های خصوصی، سیار و ثابت شبکه دامپزشکی شهرستان سراوان به مدت سه روز در ایام عید قربان کار نظارت و ارائه خدمات مشاوره ای کاملا رایگان را به شهروندان بر عهده دارند.
نظارت سه روزه اکیپ های شبکه دامپزشکی در عید قربان بر ذبح دام/ گوشت پس از 24 ساعت فریز شدن مصرف شود
عبدالحسین محبوبی رئیس دامپزشکی  شهرستان سراوان در گفت و گو با شستون بیان کرد: به مناسبت عید سعید قربان کشتارگاه شهرداری سراوان از روز جمعه به مدت سه روز به شهروندان خدمات کاملا رایگان ارئه خواهد داد.

  وی افزود: همچنین با توجه به شیوع ویروس کرونا دو کلینیک خصوصی در محل کشتارگاه مستقر و همچنین در کلینک ها مشاوره رایگان ارئه می دهند، دو اکیپ سیار و یک اکیپ ثابت شبکه دامپزشکی کار نظارت بر ذبح  قربانی به شهروندان را بر عهده دارند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان سراوان با اشاره به اینکه برای اولین بار و با توجه به شیوع ویروس کرونا، سه روز خدمات رایگان در کشتارگاه به شهروندان ارائه خواهند داد؛ خاطر نشان کرد: همچنین در این ایام ماشین حمل گوشت و ذبح دام کاملا به صورت رایگان درب کشتارگاه انجام خواهد شد.

محبوبی گفت: ناظر ذبح شرعی و ناظر بهداشتی در کشتارگاه مستقر و نحوه ذبح را از نظر شرعی و بهداشتی نظارت دارند.

 وی به شهروندان توصیه کرد که با توجه به شیوع ویروس کرونا  دام هایی را خریداری کنند که دارای پلاک دامپزشکی و فاقد کنه باشند  و ادامه داد: در صورت امکان گوشت را پس از نگهداری 24 ساعته در یخچال، سپس مورد استفاده قرار دهند.

رئیس دامپزشکی شهرستان سراوان شهروندان را نسبت به بیماری تب کریمه کنگو در این ایام هشدار داد و تصریح کرد: این بیماری قابل شناسایی در دام نیست، حتما باید در کشتارگاه کشتار انجام و 24 ساعت در یخچال نگهداری و سپس مورد مصرف قرار گیرد.


انتهای پیام/
پنجشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۰۳
کد مطلب: 19627
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *