800
۰
ارکانی در گفت‌وگو با دانا:

فروش سهام شرکت های دولتی محل تامین اعتبار طرح کالاهای اساسی/ دولت دلش نمی خواهد طرح اجرا شود

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات گفت: فروش سهام های دولتی یک ردیف درآمدی است که در بودجه دیده شده است و دولت می تواند از این ظرفیت استفاده کند.
فروش سهام شرکت های دولتی محل تامین اعتبار طرح کالاهای اساسی/ دولت دلش نمی خواهد طرح اجرا شود
به گزارش شستون؛ «احسان ارکانی»، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفت‌و گو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به اینکه مجلس برای تامین اعتبار طرح تامین کالاهای اساسی پیشنهاد جدید به دولت نداده است گفت: بعد از کار کارشناسی مفصل بر روی این طرح و تصویب در صحن علنی، دولت در شورای نگهبان اعلام کرده که قادر به تامین منابع مالی مشخص شده توسط مجلس نیستیم.
وی با اشاره به اینکه برداشت مجلس این است که دولت خیلی تمایلی به اجرای این طرح توسط مجلس و یا تصویب آن به نام مجلس ندارد افزود: منابع مالی که در این طرح مشخص شده بود منابع مالی دقیقی بود با این حال برای اینکه کار مردم زمین نماند برای بررسی مجدد این طرح با دکتر دهقان عضو شورای نگهبان و نمایندگان دولت جلسه مشترک برگزار کردیم.
نماینده مردم نیشابور در مجلس با بیان اینکه سناریو های مختلف تامین بار مالی این طرح مجدد بررسی شد عنوان کرد: منابع مالی که توسط کمیسیون مشخص و سپس در صحن علنی تصویب شده است چیزی جدای از آن منابع مالی که همیشه دولت در لایحه بودجه به مجلس ارائه می دهد نیست.
ارکانی با بیان اینکه دولت در لایحه بودجه سالانه کل کشور منابع مختلفی را در سقف بودجه تعریف شده پیش بینی می کند تصریح کرد: ممکن است این ارقام تعیین شده از سوی دولت محقق هم نشود اما مجلس ایراد نمی گیرد و آن را تصویب می کند، بودجه برنامه است و برنامه یعنی برآورد و پیش بینی که بعد از ابلاغ دولت موظف به محقق کردن آن است همانطور که بودجه سال 98 که مجلس ارائه شد پیش بینی درآمدی امسال بود اما همین الان آقای نوبخت اعلام کردند که بیش از 200 هزار میلیارد تومان کسری بودجه داریم این یعنی از منابعی که دولت اعلام کرده که می تواند تامین درآمد کند نتوانسته است البته این مسئله باعث نشده که مجلس بودجه را تصویب نکند.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به اینکه تلاش می کنیم یک راه حل مورد قبول بین مجلس و دولت مشخص کنیم تاکید کرد: منابع اصلی که مجلس در ابتدا تعریف کرد تا بار مالی این طرح تامین نشود، فروش و واگذاری اموال دولتی بود، اما بعد از رد این طرح در شورای نگهبان مقرر شد مصداقی و دقیق تر این موارد را مشخص کنیم.
وی با بیان اینکه دولت اعلام کرده نمی توانم در رقم اعلامی مجلس اموال و دارایی های خود را به فروش برسانم عنوان کرد: همین حالا اموال ، دارایی ها و املاک فراوانی وجود دارد که دولت براساس سیاست های اصل 44 مکلف به واگذاری آن است، پیش بینی ما هم از همین محل بوده است.
ارکانی خاطرنشان کرد: فروش سهام های دولتی یک ردیف درآمدی است که در بودجه دیده شده است و دولت می تواند از این ظرفیت استفاده کند.
نماینده مردم نیشابور با تاکید براینکه در تهیه این طرح کارکارشناسی دقیقی صورت گرفت گفت: اعضای کمیسیون برنامه و بودجه در حوزه کاری خود تخصص دارند، ترکیب اعضای کمیسیون برنامه و بودجه را وزرای سابق، استانداران و معاونان استانداری با سوابق درخشان تشکیل می دهد، بنابراین طرح مصوب این کمیسیون بدون کار کارشناسی نیست و کسانی که این طرح را تصویب کردند سالها کارشان تهیه و تدوین بودجه بوده است.
 
انتهای پیام/ک
 
سه شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۳۳
کد مطلب: 20870
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *