800
۰
در گفت و گو با کارشناس مسائل سیاسی مطرح شد؛

اقدام مثبت دستگاه قضا در برخورد با فساد دانه درشت‌ها/بازگشت سرمایه های ملی، ناجی اقتصاد کشور است

پیرمحمد ملازهی گفت: اقدام دستگاه قضا در برخورد با فساد دانه درشت‌هامثبت است که می طلبد برای بازگشت سرمایه های ملی نیز تدابیری اتخاذ شود، چراکه می تواند نجات بخش اقتصاد کشور باشد.
اقدام مثبت دستگاه قضا در برخورد با فساد دانه درشت‌ها/بازگشت سرمایه های ملی، ناجی اقتصاد کشور است
به گزارش شستون؛ پیرمحمد ملازهی، کارشناس مسائل سیاسی در گفت و گو با عصرهامون بیان کرد: بسیاری از کسانی که فساد مالی کردند در صدر هستند که از جمله آن می توان به برادر معاون اول رئیس جمهور اشاره کرد که در اقدامی مثبت دستگیر شد.
 
وی ادامه داد: اگر قوه قضاییه پرونده برخی از افرادی را که سوء استفاده مالی کرده اند به همین روال رو کند، به کشور خدمت کرده است، چراکه برخی ها با فساد مالی سعی دارند به ریشه نظام ضربه بزنند.
 
این کارشناس اذعان کرد: باید در مسیر نجات کشور و انقلاب بدون استثنا همه کسانی را که سوءاستفاده مالی کرده اند، از بالاترین رده قدرت پای میز مذاکره نشاند، اما مهم تر از دستگیری این افراد، بازگشت سرمایه های ملی به کشور است، چراکه این ثروت دست دیگر کشورها از جمله کانادا، آفریقای جنوبی، استرالیا و برخی کشورهای دیگر است که باید برگردد.
 
وی تاکید کرد: تنها زندانی کردن مفسدان اقتصادی شاید نتواند مثمر باشد، اما باید تدابیری اتخاذ کرد تا پول هایی که توسط این افراد از کشور خارج شده است، بازگردد.
 
ملازهی گفت: میلیاردها دلاری که به کشورهای دیگر رفته، می تواند نجات بخش مشکلات بزرگ بسیاری از استان ها باشد، چراکه پول کمی نیست که متاسفانه به جای رفع نیازمندی مردم از مملکت خارج شده است.
 
وی با اشاره به 18 میلیارد دلاری که به واسطه ارز 4200 تومانی بر باد رفت، هم بیان کرد: سوال این است که مابه التفاوت ارز 4200 تومانی تا 26 هزار تومان به جیب چه کسانی رفته است؟ در حالی که وقتی برای خرید اقدام می کنیم، اجناس به بهانه بالا بودن نرخ دلار با بالاترین قیمت عرضه می شود و خبری از سود عادلانه نیست.
 
این کارشناس با بیان این که این فساد مالی می تواند به ریشه های نظام ضربه بزند، اضافه کرد: تفاوت و افزایش قیمت ها به بهانه بالا بودن نرخ دلار در کشور بیداد می کند، چراکه این ثروت دست آقایانی است که آن را روانه کشورهای دیگر کرده اند، بنابرانی انتظار می رود برای نجات مملکت تدابیری اتخاذ شود، چراکه سوءاستفاده های مالی زیادی صورت گرفته است.
 
وی با اشاره به رویکرد دستگاه قضا که علاوه بر برخورد با دانه ‌درشت ‌ها با مفاسد درون‌ قوه‌ای خودش هم برخورد کرد، افزود: راه حل این است که بدون استثنا برای دستگیری دانه درشت ها اقدام کرد، بدون تردید قوه قضائیه این توانایی را دارد، البته در این راستا اقدام های خوبی انجام داده است، اما کافی نیست و می طلبد که پول هایی که رفته به کشور برگردد.
 
انتهای پیام/
شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۰۵
کد مطلب: 21780
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *