800
۰
برای اولین بار در سراوان؛

عمل جراحی فتق شدید دیافراگماتیک در بیمارستان رازی با موفقیت انجام شد

فرماندار سراوان گفت: برای اولین بار در سراوان عمل جراحی فتق شدید دیافراگماتیک در بیمارستان رازی سراوان با موفقیت انجام شد.
عمل جراحی فتق شدید دیافراگماتیک در بیمارستان رازی با موفقیت انجام شد
سعید تجلیلی فرماندار سراوان در گفت و گو با شستون بیان کرد: برای اولین بار در سراوان عمل جراحی فتق شدید دیافراگماتیک که هم از نظر نوع جراحی و هم بیهوشی عملی سخت و با ریسک بسیار بالا حتی در بهترین و مجهزترین مراکز جراحی اطفال است در در بیمارستان رازی سراوان انجام شد.

وی افزود: نوزاد ۲ روزه که با فتق دیافراگماتیک شدید در این مرکز به دنیا آمده بود، علیرغم پذیرش در یزد و کرمان به دلیل ریسک بالای انتقال و عدم رضایت والدین جهت اعزام ، تحت عمل جراحی بازسازی کامل دیافراگم چپ قرار گرفت.

فرماندار سراوان ادامه داد: این عمل که در اوج همه گیری کرونا و فشار کاری پزشکان و کادر درمان انجام شد، با موفقیت همراه بود و نوزاد پس از ۲۴ ساعت از عمل با حال عمومی رضایت بخش در NICU بستری است.

تجلیلی خاطر نشان کرد: اخیرا ۲ مورد عمل جراحی آترزی مری و چندین مورد آترزی دئودنوم و ژژنوم در این مرکز بر روی نوزادان تازه متولد شده توسط تیم جراحی و بیهوشی انجام شده و بیماران با حال عمومی خوب از این مرکز ترخیص شده اند.

انتهای پیام/
چهارشنبه ۳۰ تير ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۴۳
کد مطلب: 23183
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *