800
۰
امام جمعه موقت اهل سنت گلشن:

اجرای عدالت و مبارزه با طغیانگری یزیدیان هدف امام حسین از قیام عاشورا بود/ احیای امر به معروف و نهی از منکر وظیفه همگانی است

مولوی مجیب الرحمن رئیسی گفت: امام حسین (ع) برای احقاق حق، مبارزه با ظلم و احیای امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد و در این مسیر درس بزرگی به تمام آزادی خواهان جهان داد.
اجرای عدالت و مبارزه با طغیانگری یزیدیان هدف امام حسین از قیام عاشورا بود/ احیای امر به معروف و نهی از منکر وظیفه همگانی است
مولوی مجیب الرحمن رئیسی امام جمعه موقت اهل سنت گلشن در گفت و گو با شستون بیان کرد: دهم محرم الحرام سالروز شهادت حضرت امام حسین (ع) است که برای احیای دین جدش حضرت محمد (ص) قیام کرد و در این راه به شهادت رسید.

وی با بیان اینکه امام حسین (ع) و امام حسن (ع) سردار جوانان اهل بهشت هستند، افزود: رسول مکرم اسلام (ص) به قدری به شخصیت امام حسین (ع) علاقه داشتند که فرموده اند بار الها هرکسی امام حسین (ع) را دوست دارد آنرا دوست بدار.

این عالم اهل سنت گفت: حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) به دلیل احقاق حق، مبارزه با ظلم، فساد و بی بند و باری و انجام فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد و این حرکت درس بزرگی به تمام آزادی خواهان جهان داد که نباید مقابل ظلم سکوت کرد.

مولوی رئیسی ادامه داد: طبق احادیث و روایات هر فردی مقابل ظلم سکوت و حق را بیان نکند مانند یک شیطان گنگ است چرا که امام حسین (ع) تا آخرین قطره خون خود مقابل فساد و زورگویی های یزیدیان مقاومت کرد.

وی خاطر نشان کرد: هدف امام حسین (ع) از قیام مقابل یزیدیان، اجرای عدالت، شریعت اسلام و مبارزه با طغیانگران آن زمان بود که اسلام را به انحراف کشیده بودند.

امام جمعه موقت اهل سنت گلشن اذعان کرد: تمامی آحاد جامعه به ویژه مسئولین وظیفه دارند نسبت به احیا و  انجام فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر حساس باشند و این مسئولیت را به نحو احسن انجام و به آن عمل کنند.

مولوی رئیسی بیان کرد: در انجام این رسالت مهم نباید غفلت کنیم و هرکس در حد توان و به اندازه علم و قدرتی که دارد برای ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر تلاش کند.

انتهای پیام/
دوشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۱۴
کد مطلب: 23311
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *