800
۰
در سایه جولان کرونا رخ داد؛

استقبال از مرگ با مراجعه دیر هنگام بیماران کرونایی به مراکز درمانی/رعایت شیوه نامه های بهداشتی در سراوان ضعیف است

مدیر شبکه بهداشت و درمان سراوان گفت: مهم ترین معضل در سطح شهر سراوان مراجعه دیرهنگام بیماران مبتلا به ویروس کرونا به مراکز درمانی جهت درمان است، زمانی که کلیه اندام های بدن فرد درگیر کووید 19 می شود آن زمان به بیمارستان مراجعه می کند که روند درمان نتیجه بخش نخواهد بود.
استقبال از مرگ با مراجعه دیر هنگام بیماران کرونایی به مراکز درمانی/رعایت شیوه نامه های بهداشتی در سراوان ضعیف است
به گزارش شستون؛ اگر چه روند ابتلا به کووید 19 در سیستان و بلوچستان و سراوان روند نزولی به خود گرفته اما همچنان شاهد ابتلای افراد زیادی در این خطه از کشور هستیم که پایبندی به توصیه های بهداشتی در کاهش شمار مبتلایان به کرونا موثر است.

در حالی ویروس کرونا زامبی این روزهای مردم در کشور جان بسیاری از هموطنان را گرفت و خانواده های زیادی را داغدار کرد که همچنان عده ای نسبت به رعایت دستورالعمل های بهداشتی بی تفاوت بوده و بدون استفاده از ماسک و یا رعایت فاصله گذاری اجتماعی در تجمعات حضور دارند.


برای در امان ماندن از شر ویروس منحوس کووید 19 طبق توصیه کارشناسان حوزه بهداشت و درمان در خانه ماندن و پرهیز از رفت و آمدهای غیر ضرور در سطح است  اما آنچه در کوچه و بازار سراوان مشاهده می شود خلاف این است و همین امر موجب شد تا در ماه های اخیر شاهد از دست دادن بسیاری از همشهریان به دلیل ابتلا به کرونا باشیم.


احمد سپاهیان مدیر شبکه بهداشت و درمان سراوان در گفت و گو با شستون بیان کرد: وضعیت در سراوان طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی تا روز یکشنبه قرمز است اما نسبت به ماه اخیر در وضعیت بهتری قرار گرفته ایم.

وی افزود: مهم ترین معضل در سطح شهر سراوان مراجعه دیرهنگام بیماران مبتلا به ویروس کرونا به مراکز درمانی جهت درمان است، زمانی که کلیه اندام های بدن فرد درگیر کووید 19 می شود آن زمان به بیمارستان مراجعه می کند که روند درمان نتیجه بخش نخواهد بود لذا به شهروندان توصیه می شود در صورت بروز کوچک ترین علایم به مراکز درمانی مراجعه کنند.

این مقام مسئول ادامه دارد: در حال حاضر در سراوان از نظر دارو و واکسن کرونا در بیمارستان رازی و ایرانمهر هیچ گونه کمبودی وجود ندارد.

سپاهیان با اشاره به اینکه مراکز تجمیعی واکسن در سراوان فعال و در حال ارایه خدمت به شهروندان هستند، اضافه کرد: مرکز تجمیعی واکسیناسیون شماره یک سراوان واقع در مجموعه ورزشی شهید مولوی حسین بر ( استادیوم) در 2 نوبت صبح و بعدازظهر و مرکز تجمیعی شماره 2 شهید دهواری واقع در بولوار شورا در نوبت صبح به مردم خدمت رسانی می کنند.

وی خاطر نشان کرد: تست کرونا در مراکز 16 ساعته سراوان و دیگر مراکز با هزینه دولتی انجام می شود، حتی هزینه درمان و انجام تست تا بیمارستان رایگان نیز انجام می شود و تا کنون گزارشی مبنی بر انجام تست کرونا با هزینه چند صد تومانی در این شهر گزارش نشده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان سراوان رعایت شیوه نامه های بهداشتی و درصد همکاری مردم را ضعیف ارزیابی کرد و گفت: اگر همین منوال ادامه داشته باشد در ماه‌های آینده با پیک جدیدی مواجه خواهیم شد لذا خواهشمندیم شهروندان به خاطر سلامتی خود، خانواده، اطرافیان و کادر درمان به شیوه نامه های بهداشتی پایبند باشند تا شاهد شیوع موج دیگر و حوادث ناگوار نباشیم.


سپاهیان اذعان کرد: عادی انگاری یکی دیگر از معضلاتی است که در سراوان با آن دست و پنچخ نرم می کنیم، حضور در تجمعات، مراسمان خاکسپاری و عروسی ها بدون داشتن ماسک و رعایت فاصله اجتماعی از جمله مواردی است که رعایت آن در سراوان بسیار اندک است و همین موضوع باعث افزایش شمار مبتلایان به کرونا و خستگی کادر درمان شده است.

وی بیان کرد: از گروه های هدف واکسیناسیون کرونا در سطح شهر خواستار مراجعه به مراکز تجمیعی برای تلقیح واکسن کرونا هستیم تا اگر رعایت پروتکل ها مطلوب نیست با انجام واکسیناسیون به نتایج خوبی دست پیدا کنیم.

انتهای پیام/
دوشنبه ۸ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۱۷
کد مطلب: 23426
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *