800
۰
با هدف خدمت رسانی به مناطق محروم؛

یک باب خانه محرومین در مهرستان افتتاح شد/ بارقه امید در جامعه با اقدامات محرومیت زدایی سپاه

یک باب خانه محرومین که توسط جهادگران بسیجی سپاه مهرستان احداث شده بود، به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس افتتاح شد.
یک باب خانه محرومین در مهرستان افتتاح شد/ بارقه امید در جامعه با اقدامات محرومیت زدایی سپاه
به گزارش شستون؛ محرومیت زدایی و اجرای برنامه های عمرانی و فرهنگی به یکی از مهم ترین رسالت های سبزپوشان انقلاب اسلامی ایران تبدیل شده و در سال های اخیر ساخت خانه محرومین در نقاط روستایی نیز باعث شده تا گوشه ای از مشکلات مردم مستضعف جامعه رفع شود.

ایثار، فداکاری و نقش آفرینی در خدمت رسانی به روستاییان و افراد ساکن مناطق کم برخوردار  و همچنین نقاط محروم جامعه توسط بسیجیان و پاسداران موجب شده تا بارقه امید در چشمان مردم این منطقه ایحاد شود.

جلوه ای از خدمت بی منت و جهادی به مردم را می توان در ساخت خانه محرومین مشاهده کرد چرا که بسیاری از افراد از داشتن سرپناه مناسب محروم هستند و تنها با روحیه بسیجی و جهادی می توان در مناطق محروم، محرومیت زدایی کرد.

حسین نکویی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه مهرستان در گفت وگو با شستون بیان کرد: یک باب خانه محرومین که با تلاش بسیج سازندگی ناحیه برای یکی از مدد جویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و با پشتیبانی معاونت محرومیت زدایی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه ساخته شده پس از تجهیز و افتتاح تحویل این مددجو شد.

وی افزود: برخی از خانوارهای این منطقه به دلیل فقر و یا مشکلات مالی توان ساخت خانه را ندارند که پس از شناسایی این افراد، منازل با کمک بسیجیان جهادگر و پشتیبانی معاونت محرومیت زدایی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه  و با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) احداث و تحویل این افراد می شود.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: یکی از رسالت های سپاه زدودن غبار محرومیت در نقاط مختلف کشور با اجرای برنامه های مختلف از جمله ساخت خانه محرومین، احداث مدرسه، حوزه علمیه، مرمت و بازسازی قنوات، حفر چاه، مرمت و بازسازی مدارس، احداث سرویس بهداشتی، احداث راه، برپایی بیمارستان های صحرایی و توزیع لوازم بهداشتی و بسته های مواد غذایی میان افراد کم برخوردار جامعه است.

نکویی افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل سپاه و بسیج، امروز این نهادهای انقلابی و مردمی به امید مردم نیازمند در مناطق محروم تبدیل شده اند و همچنان که در هشت سال دفاع مقدس از کشور دفاع کردند امروز نیز به یاری مردمی شتافتند که از نظر اقتصادی در وضعیت مناسبی قرار ندارند.

وی یادآور شد: آیین افتتاحیه این خانه محرومین با حضور سردار شفائی جانشین قرارگاه قدس جنوب شرق و فرمانده سپاه سلمان استان سیستان و بلوجستان،سردار ظریفی فرمانده قرارگاه شهید سجادسراوان، مالدارفرمانده سپاه شهرستان سراوان، مولایی مسئول بسیج سازندگی سپاه سلمان و دیگر مسئولین برگزار شد که قول یک دستگاه یخچال توسط فرمانده سپاه سلمان به صاحب منزل داده شد که در روزهای آتی پس از تحویل به این خانواده اهداء می شود.

انتهای پیام/
يکشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۴۷
کد مطلب: 23688
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *