800
۰
رئیس مرکز بهداشت و درمان سروان:

واکسیناسیون سرخک از هشتم آبان در سراوان آغاز می شود/ ابتلای 6 نفر به این بیماری در یک سال گذشته

سینا ملاشاهی صنعتگر گفت: طرح واکسیناسیون سرخک و سرخچه از هشتم تا بیستم آبان ماه با مشارکت مراکز بهداشتی و خانه های بهداشت در شهر و روستاهای سراوان اجرا می شود.
واکسیناسیون سرخک از هشتم آبان در سراوان آغاز می شود/ ابتلای 6 نفر به این بیماری در یک سال گذشته
سینا ملاشاهی صنعتگر رئیس مرکز بهداشت سراوان در گفت و گو با شستون بیان کرد: با توجه به اینکه بیماری سرخک تحت کنترل قرار گرفته شده بود، اما به دلیل هم مرز بودن با پاکستان و افغانستان لازم است برای جلوگیری از شیوع دوباره آن طرح واکسیناسیون هر چند وقت یک بار اجرا شود.

وی افزود: از هشتم تا بیستم آبان ماه طرح واکسیناسیون سرخک برای کودکان 9ماه تا هفت سال در شهر و روستاهای سراوان اجرایی می شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه واکسن سرخک در سنین خاصی تلقیح می شود و مورد خاصی نیست، گفت:  افرادی که این واکسن را دریافت کرده اند با فاصله یک ماه مجدد دریافت خواهند کرد تا ایمنی لازم در جامعه ایجاد شود.

ملاشاهی صنعتگر ادامه داد: برای اجرای طرح واکسیناسیون سرخک تمامی مراکز بهداشی و خانه های بهداشت مشارکت دارند.

وی خاطر نشان کرد: در یک سال گذشته هشت مورد در کل سیستان و بلوچستان مورد ابتلا به سرخک و سرخچه گزارش شده که از این تعداد با توجه به هم مرز بودن با پاکستان و ترددات صورت گرفته 6 مورد در سراوان مشاهده شده اما مورد جدیدی در یک ماه گذشته مشاهده نشده است.

رئیس مرکز بهداشت سراوان اذعان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا خدمات و روند روتین بهداشتی به تعویق افتاده بود اما باتوجه به راهکارهای ارایه شده جهت مهار  و کنترل کووید19 خدمات بهداشتی مانند روال گذشته انجام می شود.

ملاشاهی صنعتگر گفت: سرخک و سرخچه نیز مانند کرونا یک بیماری ویروسی است که شیوع مجدد آن نیز می تواند خطرناک تر از کرونا باشد لذا می طلبد انجام واکسیناسیون این بیماری نیز جدی گرفته شود.

انتهای پیام/
چهارشنبه ۵ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب: 23870
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *