یک کارشناس مسائل مذهبی مطرح کرد؛

نماز؛ یکی از مهم ترین احکام علمی اسلام است/ دستیابی به معراج واقعی و قرب معنوی با انجام این فریضه الهی

6 آبان 1400 ساعت 11:14

حجت الاسلام و المسلمین حاتم بامری گفت: نماز واقعی مانند معلم اخلاق است که انسان رل به معراج حقیقی، قرب معنوی و وصول به حق رهبری می کند.


حجت الاسلام و المسلمین حاتم بامری کارشناس مسائل مذهبی در گفت و گو با شستون بیان کرد: یکی از مهم‌ترین احکام عملی اسلام که بعد از اصول دین، از بارزترین نشانه‌های متّقی به شمار می‌رود، نماز است.

وی افزود: نماز مانند نهر روان و چشمه زلال و پاکیزه‌ای است که انسان مؤمن هر روز روح و روان خود را در آن می‌شوید.

این روحانی ادامه داد: نماز آدمی را از فحشا و منکر باز می‌دارد، نماز معلم اخلاق انسان است؛ معلمی که همه جا حضور دارد و همه می‌توانند از آن بهره ببرند؛ به تدریج روح و اخلاق انسان را پاکیزه می‌کند و موجب نجات انسان از گمراهی‌ها و هدایت او به سوی رستگاری می‌شود، معلّمی که انسان را به راه راست که راه سعادت است، هدایت می‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین حاتم بامری اضافه کرد: نماز واقعی نیز مانند معلّم اخلاق، انسان را به معراج حقیقی، قرب معنوی و وصول به حق رهبری می‌کند، دوری کردن از کارهای ناروا، چه در پنهان و چه در آشکار، از آثار و خواص نماز است.

وی خاطر نشان کرد: نماز با حضور قلب انسان را از ارتکاب گناهان کبیره و صغیره باز می‌دارد و  مانند فرشته نجاتی در شب اوّل قبر، عالم برزخ و روز قیامت به فریاد انسان می‌رسد و از سوی دیگر بهترین وسیله تأمین آسایش و آرامش روح و روان انسان در دنیا و برخورداری از نعمت‌های بهشتی در آخرت است.

این کارشناس مسائل مذهبی اذعان کرد: نماز در سیره معصومین(علیه السلام) نقش برجسته‌ای دارد به طوریکه پیامبر گرامی(صلی الله علیه واله) در طول بیست و سه سال که مسئولیّت سنگین و طاقت‌‌فرسای رسالت را بر عهده داشت، بسیار از نماز استمداد می‌کرد.

حجت الاسلام و المسلمین بامری گفت: باید از سیره معصومین(علیه السلام) سرمشق بگیریم و نماز را در متن زندگی و مقدّم بر همه امور مادّی و معنوی قرار دهیم چرا که مسلمان واقعی کسی است که در وقت نماز یک تلاطم درونی پیدا کند و به جز نماز، به امر دیگری توجّه نداشته باشد.

انتهای پیام/
 


کد مطلب: 23882

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/interview/23882/نماز-یکی-مهم-ترین-احکام-علمی-اسلام-دستیابی-معراج-واقعی-قرب-معنوی-انجام-این-فریضه-الهی

شستون
  https://shastoon.ir