سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت و گو با دانا:

قبول پیش نویس ایران در وین، تحمیل اراده جمهوری اسلامی به اروپاست/ میدان مذاکرات وین در اختیار تیم ایرانی است

13 دی 1400 ساعت 12:44

عباس‌زاده‌ مشکینی گفت: ایران در این دوره از مذاکرات توانسته است اراده خود را به اروپا تحمیل کند این یعنی اراده جدی برای دوری از مذاکرات عوامانه وجود دارد.


به گزارش شستون؛ به نقل از «محمود عباس زاده مشکینی»، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به ضرورت دوری مذاکره کنندگان از مذاکرات عوامانه گفت: وقتی طرف های غربی با فضاسازی، جنگ روانی و حاشیه سازی تلاش کنند مذاکرات را از مسیر اصلی خود منحرف کنند و تیم مذاکره کننده ایرانی آگاهانه یا ناآگاهانه در دام غرب گرفتار شوند حاصل مذاکرات عوامانه خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه در دور قبل مذاکرات متاسفانه کشور گرفتار مذاکرات عوامانه بود تصریح کرد: دولت از یک طرف می گفت خزانه خالی است و از طرف دیگر آب و برق مردم را هم به مذاکرات گره می زد، این سرنخ دادن ها به غرب کشور را گرفتار باتلاق مذاکرات نافرجام کرد.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاسی خارجی مجلس با اشاره به اینکه مذاکره کنندگان در این دولت متعهد و هوشمند عمل می کنند عنوان کرد: خوشبختانه در ایندوره پرداختن به مسئله مذاکره در رسانه های داخلی نیز با روند کاملا حرفه ای در حال انجام است در حالی که در دولت قبل رسانه ها تحت فشار دولت مسئله اول و اصلی خود را معطوف به گفتگوهای برجام کرده بودند اما در این دولت مذاکرات در عین اینکه روند خود را طی می کند اما به مسئله اصلی گفتگوها هم تبدیل نشده است.
عباس زاده مشکینی با اشاره به اینکه در این دوره از مذاکرات میدان و ابتکار عمل در اختیار جمهوری اسلامی ایران است تاکید کرد: پیش نویس مذاکرات را جمهوری اسلامی ایران در ابتدای گفتگوها به طرف های اروپایی ارائه داد این یعنی ابتکار عمل در اختیار ایران است.
وی با اشاره به اینکه کشورهای اروپا برای بررسی و مشورت پیرامون پیش نویس ارائه شده از سوی ایران به پایتخت های خود برگشته و علی رقم حاشیه سازی های فراوان اما برای ادامه گفتگوها به وین بازگشتند تاکید کرد: ایران در این دوره از مذاکرات توانسته است اراده خود را به اروپا تحمیل کند این یعنی اراده جدی برای دوری از مذاکرات عوامانه وجود دارد.
انتهای پیام/ک


کد مطلب: 24461

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/interview/24461/قبول-پیش-نویس-ایران-وین-تحمیل-اراده-جمهوری-اسلامی-اروپاست-میدان-مذاکرات-اختیار-تیم-ایرانی

شستون
  https://shastoon.ir