800
۰
امام جمعه اهل سنت سراوان سراوان مطرح کرد؛

امام علی (ع) بهترین الگو در وحدت اسلامی

مولوی سید عبدالصمد ساداتی گفت: امام علی (ع) پرورش یافته مکتب رسول خدا (ص) بوده و بهترین الگو در وحدت اسلامی قرار دارد.
امام علی (ع) بهترین الگو در وحدت اسلامی
مولوی سید عبدالصمد ساداتی امام جمعه اهل سنت سراوان در گفت و گو با شستون بیان کرد: امام علی (ع) شخصیت بازر و بزرگ اسلام است و در زمان طفولیت در خدمت پیامبر مکرم (ص) بوده است.

وی افزود: امیر المومنین (ع) در مکتب حضرت محمد (ص) تربیت و پرورش یافته که خلق و خوی، رفتار و اسوه حسنه پیامبر اسلام (ص) در حضرت علی (ع) تمثل پیدا کرد و از سیرت و اخلاق رسول الله (ص) بهره مند بود.

امام جمعه اهل سنت سراوان ادامه داد: در این شکی نیست که در طول تاریخ اسلام حضرت علی (ع) محور وحدت امت اسلام بوده و امروز نیز محور وحدت میان مسلمانان قرار دارد.

مولوی ساداتی خاطر نشان کرد: سیرت و روش امام علی (ع) در اجتماع مردم به عنوان یک حاکم و امام و به عنوان یک مسلمان برای همه الگو است که در زندگی اجتماعی و فردی و در امور کشورداری و سیاست چگونه رفتار کرد.

وی خاطر نشان کرد: امروز امت اسلامی می تواند امام علی را الگو خود قرار دهند زیرا در زمان خلافت رفتار و همراهی امام مقابل کفر و شرک نمونه بوده که باید هم صدا از حضرت علی (ع) به عنوان الگو اقتدا و پیروی کنیم.

امام جمعه اهل سنت سراوان با بیان اینکه حضرت علی (ع) در شجاعت بی نظیر بود که روایات فراوانی در این خصوص وجود داد، اذعان کرد: محبت امیرالمومنین (ع) جزء لاینفک ایمان است.

انتهای پیام/
سه شنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۱۷
کد مطلب: 24789
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *