800
۰
در گفت و گو با کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی عنوان شد‏:

بازی دوسر باخت عربستان نتیجه ادامه تجاوزگری در یمن است/ تروریسم پروری امریکا در خاورمیانه حاصل جنگ بین ملت های مسلمان می شود

مجتبی قزاق میری گفت: عربستان در شرایطی وارد هشتمین سال جنگ یمن شده است که هزینه های هنگفتی متحمل شده، محوریتش را در جهان عرب و حتی درحوزه خلیج فارس از دست داده و این حاصل تجاوز دوسر باخت برای رهبران عربستان است.
بازی دوسر باخت عربستان نتیجه ادامه تجاوزگری در یمن است/ تروریسم پروری امریکا در خاورمیانه حاصل جنگ بین ملت های مسلمان می شود
به گزارش شستون؛ مجتبی قزاق؛ کارشناس سیاسی در گفت و گو با خبرنگار زاهدنیوز بیان کرد: نیروهای یمنی درباره پاسخ به تجاوزات آل سعود توضیح دادند که عملیات چند روز قبل، عملیاتی با هدف شکست محاصره یمن بوده تا راه حلی برای عبور از محاصره این کشور ایجاد کنند.

وی افزود: این پاسخ خود نشان دهنده این موضوع است که نیروهای یمنی علی رقم اینکه هنوز از مواضع خود عقب نشینی نکرده اند بلکه روز به روز با توکل به خدا و با حمایت جبهه مقاومت به قدرت خود می افزایند و آل سعود که پشتیبانی تسلیحاتی و سیاسی بیشترین کشورهای دنیا را به همراه دارد را به زانو درآورده است و باعث شده عربستان پس از هشت سال تجاوز نابرابر به هیچ یک از اهداف خود نرسد و از نظر سیاسی هم دستاورد چندانی نداشته باشد.

این کارشناس سیاسی ادامه داد: در پاسخ به حملات سعودی‌ها، نیروهای مسلح یمن در جریان عملیات چند روز گذشته، شرکت آرامکو در جده و چندین مرکز مهم در ریاض را هدف حملات موشک‌های کروز خود قرار داد، در حملات نیروهای یمنی پالایشگاه‌های «رأس تنوره» و «رابغ» هدف چند پهپاد قرار گرفت. جیزان و نجران نیز هدف شمار زیادی پهپاد قرار گرفتند.

وی تصریح کرد: نیروی مسلح یمن در مواجهه با تهاجم عربستان مقابل به مثل نکرده و مثل پادشاهی ‏سعودی به اماکن مسکونی و عمومی حمله نکرده است، بلکه به تاسیسات نفتی عربستان ‏که هزینه جنگ را تامین کرده حمله کرد و این نشان از تعهد های انسانی یمن در ‏عین جنایت جنگی علیه مردم یمن است‎.‎

قزاق با اشاره به اینکه جنگ یمن، جایگاه عربستان را نه فقط در اتحادیه عرب که در شورای همکاری خلیج فارس نیز فروکاسته است تصریح کرد: نیروهای مسلح یمن به همراه مردمی که پای مقاومت در برابر تجاوز ایستاده اند، این روزها کار را بر عربستان سخت کرده اند، اکنون در شرایطی که جنگ یمن وارد هشتمین سال خود شده است، عربستان به لحاظ آسیبی که به زیرساخت هایش وارد و هزینه های هنگفتی که متحمل شده، محوریتش را در جهان عرب و حتی درحوزه خلیج فارس از دست داده است و این حاصل تجاوز دوسر باخت برای رهبران عربستان است.

وی گفت: متحدین سعودی که برای حمله به یمن این کشور را تشویق می کردند، خود ازطریق فروش سلاح و پیشبرد اهداف و برنامه هایشان در منطقه سود کردند؛ آمریکایی ها بعد از حمله نیروهای مسلح یمن به آرامکو، سعودی ها را تنها گذاشتند و به این اظهار نظر بسنده کردند که "حمله به آرامکو منافع ما را تهدید نکرده است".

به گفته این کارشناس سیاسی؛ باید یادآور شویم که ضرورت وجود توان بازدارنده نظامی در یک کشور باعث می شود تا آمریکا بعد از حمله ‏چند روز قبل یمنی ها اعلام کند درصدد تصویب قطع نامه ای برای پایان دادن جنگ یمن ‏است!!

وی افزود: این اظهارات یعنی اگر هر تهاجمی به ملتها با پاسخ متقابل مواجه می شد و ملتها آمادگی ‏و توان نظامی دفاع از خود را می داشتند اساسا هیچ مهاجمی به خودش اجازه تجاوز به ‏حقوق کشورها را نمی داد و اگر یمن هفت سال پیش توان پاسخ داشت اساسا جنگی شکل ‏نمی گرفت.

قزاق خاطرنشان کرد: طولانی شدن جنگ در یمن به ضرر عربستان خواهد بود و ادامه جنگ، بسترهایی مطمئن برای رشد تروریسم در منطقه خواهد شد، یمنی ها صراحتا اعلام داشتند تا محاصره یمن رفع نشود آتش جنگ خاموش نخواهد شد و راه حل پایان دادن به این شرایط، پایان دادن به تجاوز عربستان به یمن وهمچنین محاصره این کشور است.

انتهای پیام/ http://asrehamoon.ir/vdccimqss2bq0x8.ala2.html
 
سه شنبه ۹ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۳۷
کد مطلب: 25055
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *